سرمربی تیم ملی فوتسال پس از کسب عنوان سومی جام جهانی فوتسال در نشست خبری اعلام کرد که بچه‌های ایران فوق‌العاده هستند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال پس از کسب مقام سومی ایران در جام جهانی 2016 در نشست خبری و در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره بازی با پرتغال و احساس‌تان پس از این موفقیت چیست، گفت: به تماشاگران و همچنین مردم کلمبیا تبریک می‌گویم. هم به دلیل میزبانی خوب‌شان و هم اینکه بازی خوبی را از هر دو تیم نظاره کردند. همچنین به مردم ایران تبریک می‌گویم. اکنون من خوشحال‌ترین فرد دنیا هستم، چراکه 80 میلیون ایرانی شاد هستند و هیچ چیزی برای ما بهتر از این نیست که خنده را برای مردم ایران ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که عامل اصلی و کلیدی در شکست پرتغال چیست، خاطرنشان کرد: عامل اصلی تمرکز بالای بازیکنان و تلاش آنها بود. فکر می‌کنم تمرکز و همدلی باعث موفقیت ایران در این بازی سخت بود. در نیمه دوم در عرض یک دقیقه دو گل دریافت کردیم، اما بازیکنان به بازی برگشتند. با تمرکز بالا و نکاتی که به آنها گوشزد کردیم، توانستیم از پس این تیم بزرگ بر بیاییم. بچه‌های ایران فوق‌العاده هستند و ما تیم بزرگی هستیم.

خبرنگاری پرسید شرایط فوتسال در ایران در مقایسه با فوتبال چیست که ناظم‌الشریعه اظهار داشت: ریشه فوتسال را در خیابان‌ها و کوچه‌های ایران می‌توانید جست‌وجو کنید. ایران از استعدادهای بی‌نظیری بهره می‌برد. نزدیک به 20 میلیون ایرانی در رده‌های مختلف جوانان، نوجوانان، کارگری، کارمندی، دانشگاه‌ها و دیگر رده‌ها به بازی فوتسال مشغول هستند و اکنون ما به نمایندگی از تمامی افراد فوق در کنار شما هستیم. خوشحالم از اینکه این افتخار بزرگ را برای اولین بار کسب کردیم. در واقع حمایت آنها باعث می‌شود تا ما در جایگاه خوبی قرار بگیریم.

وی افزود: ما تمام تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا بهترین بازی را انجام دهیم. مردم دنیا فوتسال را دوست دارند. از نحوه بازی فوتسال آمریکای جنوبی لذت می‌برند و ما نیز مانند تیم‌های آمریکای جنوبی بازی می‌کنیم و این امر باعث می‌شود تا همگان از بازی فوتسال ما راضی باشند. ما ایرانی‌ها با قلب‌مان بازی می‌کنیم و فکر می‌کنم این کافی باشد که فوتسال خوبی را به نمایش می‌گذاریم.

در ادامه نشست خبری، خبرنگاری از سپهر محمدی، دروازه بان تیم ملی فوتسال درباره پیروزی ایران مقابل پرتغال پرسید که وی پاسخ داد: خوشحالم که سهم کوچکی در تاریخ‌سازی فوتسال کشورم داشتم. مردم کشورم الان بسیار خوشحالند و مهمترین موضوع خوشحال شدن مردم عزیز ایران است و هیچ چیزی شیرین‌تر از این امر نیست.

وی درباره ضربات پنالتی گفت: خوشحالم نقش کوچک و جزئی در پیروزی فوتسال ایران داشتم. خدا را شکر نتیجه‌ای تاریخی برای فوتسال ایران به‌دست آوردیم. خبرها را که در این چند روز دنبال کردم، مرتباً با حمایت و تشویق مردم عزیز ایران روبه‌رو بودیم و این پیروزی باعث شد تا دل آنها را شاد کنیم.