مدیر برنامه‌های هافبک ساحل عاجی من‌سیتی بار دیگر سرمربی اسپانیایی این تیم را مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش مرور نیوز، با پیوستن پپ گواردیولا به منچسترسیتی در این تابستان، مدیربرنامه‌های یحیی توره اعتراف کرد که این بازیکن 32 ساله به همکاری با کسی که سال 2010 مسبب خروجش از بارسلونا شد، تمایلی ندارد. دیمیتری سلوک، سپس تصمیم پپ گواردیولا برای قرار ندادن نام یحیی توره در فهرست بازیکنان منچسترسیتی برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را زیر سؤال برد و ادعا کرد که سرمربی پیشین بایرن مونیخ با این حرکت، هافبک ساحل عاجی‌ تیمش را تحقیر کرده است.

سلوک در گفت‌وگویی جدید با روزنامه «دیلی میرر» گفت: زمانی که یحیی از ترکیب لیگ قهرمانان منچسترسیتی کنار گذاشته شد، به پپ زنگ زدم. می‌خواستم دلیل این موضوع را جویا بشوم، اما او جواب نداد. سپس سعی کردم با بگیریستاین (مدیر ورزشی من‌سیتی) تماس بگیرم، اما او هم گوشی را برنداشت. بنابراین فکر نمی‌کنم که باشگاه منچسترسیتی حق انتقاد از من بابت مصاحبه با روزنامه‌ها را آن هم به خاطر اینکه علاقه‌ای به صحبت کردن با من ندارند، داشته باشند.

وی افزود: پپ از احترام حرف می‌زند، اما برای اینکه به شما احترام گذاشته شود، باید به طرف مقابل‌تان احترام بگذارید. پیش از اینکه من‌سیتی در نیوکمپ به مصاف بارسلونا برود، دوباره به گواردیولا زنگ زدم. می‌خواستم از او بپرسم تا زمانی که در بارسلوناست با هم ملاقاتی داشته باشیم و با هم حرف بزنیم. همچنین به بگیریستاین زنگ زدم، اما هیچکدام دوباره پاسخگو نبودند. به آنها پیامک هم فرستادم، اما باز جوابی نگرفتم. تمامی اینها به عنوان مدرک در گوشی‌ام موجود هست و اگر لازم باشد می‌توانم برای اثبات حرفم ارائه کنم.

مدیر برنامه‌های هافبک من‌سیتی تأکید کرد: من برای عذرخواهی تماس نگرفته بودم و هم پپ و هم بگیریستاین این را می‌دانستند. چرا باید عذرخواهی می‌کردم وقتی گناهی مرتکب نشده‌ام و حقیقت را گفته‌ام؟ ایده من صحبت کردن رودررو است، اینکه چطور می‌شود کار در بهترین شکل ممکن در جهت منافع من‌سیتی و یحیی توره پیش برد. چیزی که اما من دیدم، سکوت بود. از این‌رو باید بگویم پپ دنبال عذرخواهی ما نیست، بلکه او دنبال این است که شیخ منصور (مالک باشگاه) و هواداران را علیه بازیکنی که عاشق من‌سیتی است، بشوراند. پپ به نفسش اجاره می‌دهد تا تصمیم‌گیری کند که این به سود منچسترستیی نیست.

دیمیتری سلوک با اشاره به اینکه سرمربی پیشین بارسلونا به دنبال انتقام‌گیری از توره است، صحبت‌های خود را اینگونه دنبال کرد: می‌دانم مشکل گواردیولا چیست. زمانی که او یحیی را مجبور به جدایی از بارسلونا کرد، من از او انتقاد کردم. حالا پپ دنبال گرفتن انتقام است و این بحثی شخصی است نه حرفه‌ای. در این تابستان از مسئولان باشگاه منچسترسیتی خواستم که اگر تمایلی به همکاری با یحیی ندارند، اجازه جدایی او را بدهند، اما آنها در پاسخ گفتند که توره در برنامه این تیم جا دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: حالا مشخص شد که این حرف آنها حقیقت نداشت. به نظر من برنامه، تحقیر کردن یحیی و تمامی بازیکنان دیگری بود که در 6 سال اخیر در باشگاه منچسترسیتی تاریخ‌سازی کرده بودند. تنها یحیی نبود که تحقیر شد، جو هارت و سمیر نصری هم در این بین لطمه دیدند چون شخصیت بزرگی داشتند. پپ نمی‌خواهد با مردان کار کند و در عوض می‌خواهد تا با بازیکنان جوان کار کند که مثل کودکان در مشتش باشند و بتواند آنها را کنترل کند. گواردیولا توی روی شما لبخند می‌زند و طوری نشان می‌دهد که انگار بهترین دوست‌تان است و سپس به شما خیانت می‌کند.

مدیر برنامه‌های هافبک ساحل عاجی من‌سیتی با اشاره به دوره‌ای که این تیم در این فصل در 6 بازی از رقابت‌های مختلف به پیروزی نرسید، گفت: پپ می‌دانست که در این دوره نیاز به یحیی دارد. توره گزینه ایده‌آلی برای بازی مقابل منچستریونایتد بود، اما به جای اینکه غرور خود را کنار بگذارد و از توره استفاده کند، ترجیح داد دربی را ببازد. فکر نمی‌کنم هواداران منچسترسیتی از این بابت خوشحال باشند.

سلوک تصریح کرد: فکر می‌کنید چرا گواردیولا در میانه فصل گذشته به عنوان سرمربی بعدی من‌سیتی انتخاب شد؟ به این دلیل بود که می‌دانستند پیگرینی شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا داشت. آنها نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد چون پپ با بایرن‌مونیخ تنها فاتح بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان شده بود و نتوانسته بود باعث پیشرفت این تیم شود. آنها می‌خواستند مانع موفقیت پیگرینی شوند.

وی همچنین در رابطه با آینده این بازیکن اظهار داشت: یحیی در ماه ژانویه از منچسترسیتی جدا نخواهد شد. شاید این آسان‌ترین کار برای مسئولان باشگاه باشد، اما توره آسان‌ترین راه را برای ترک من‌سیتی انتخاب نخواهد کرد. یحیی فوتبالیستی حرفه‌ای است. او در فرم و شکل فوق‌العاده‌ای است و در این هفت سال هر کاری که می‌توانسته برای من‌سیتی انجام داده است. توره همانند هارت و نصری تاریخ‌سازی کرده است و پپ طوری با آنها رفتار کرد که انگار کاری نکرده‌اند.

سلوک صحبت‌های خود را در پایان این‌طور جمع‌بندی کرد: یحیی باید به هنگام بازنشستگی سفیر باشگاه منچسترسیتی بشود، اما کسانی که در رأس باشگاه هستند نمی‌خواهند از این بازیکن به عنوان یک اسطوه یاید بشود. اگر در این بین کسی یک عذرخواهی طلبکار باشد، آن یحیی توره، شیخ منصور و هوادارن هستند و پپ باید از آنها عذرخواهی کند.