در میان تیم‌های پنج لیگ برتر فوتبال قاره سبز، قهرمان فصل گذشته اروپا تنها تیمی است که در این فصل هنوز در هیچ تورنمنتی شکست نخورده است.

به گزارش مرور نیوز، رئال‌‌مادرید تنها تیم در پنچ لیگ برتر فوتبال باشگاهی اروپا یعنی لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری A، بوندس‌لیگا و لوشامپیونه است که این فصل در هیچ تورنمنتی تن به شکست نداده است.

شاگردان زیزو این فصل در چهار تورنمنت مختلف (سوپرجام اروپا، لالیگا، جام حذفی اسپانیاو لیگ قهرمانان اروپا) 15 بازی انجام داده‌اند که حاصل آن 11 پیروزی و 4 تساوی بوده است، آماری که نظیر آن در هیچ یک از دیگر لیگ‌های معتبر اروپا دیده نمی‌شود.

در اسپانیا تا این هفته ویارئال مانند رئال در لالیگا بدون شکست بود اما باخت 2 بر یک این تیم در خانه ایبار آن را از فهرست تیم‌های بدون شکست لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا خارج کرد. البته زیردریایی زرد در ابتدای فصل و در پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا به موناکو باخته بود.

در انگلیس تاتنهام اگرچه تنها تیمی است که در این فصل لیگ برتر مغلوب نشده اما این تیم در نخستین بازی‌اش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا به موناکو باخت و بعد از آن هم در جام اتحادیه انگلیس مغلوب لیورپول شد از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در همین حال بایرن‌مونیخ، راسن‌بال‌اشپورت لایپزیک و هوفنهایم تنها تیم‌های بدون شکست این فصل بوندس‌لیگای آلمان هستند اما آنها در تورنمنت‌های دیگر طعم شکست را چشیده‌اند. باواریایی‌ها در لیگ قهرمانان به اتلتیکومادرید باخته‌اند و لایپزیک و هوفنهایم هم به ترتیب با قبول شکست برابر تیم‌های دینامو درسدن و کلن در جام حذفی آلمان مغلوب و حذف شدند.

در ایتالیا هیچ تیمی بدون شکست وجود ندارد، حتی یوونتوسی که دست نیافتنی به نظر می‌رسید و این در شرایطی است که نیس، صدرنشین غیرمنتظره جدول رده‌بندی و تنها تیم بدون شکست لوشامپیونه، این فصل در لیگ اروپا دو بار برابر شالکه و کراسنودار تن به شکست داده است.