مربی تیم فوتبال جوانان معتقد است که این تیم برای حضور در جام جهانی باید هر ماه در تورنمنتی با حضور تیم‌های اروپایی شرکت کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کوروش برمک، مربی تیم جوانان معتقد است که پس از 21 ماه اردوهای سخت، مستمر و فشرده تیم جوانان توانست به خواسته خود برسد.

وی در این باره گفت: برنامه‌ای که از ابتدا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و در نهایت جام جهانی 2017 کره‌جنوبی ترسیم کرده بودیم خوشبختانه اجرایی شد و این امر با برگزاری اردوهای مستمر، تلاش شبانه‌روزی بازیکنان و کادر فنی و حمایت خانواده‌ها، مسئولان فدراسیون فوتبال و مربیان در باشگاه‌ها  رخ داد.

وی ادامه داد: می‌توانستیم به فینال مسابقات راه پیدا کنیم، اما متأسفانه شرایط بازی به گونه‌ای رقم خورد که با فینال رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا خداحافظی کرده و عنوان سوم این دوره از مسابقات را به همراه تیم ویتنام به‌دست آوردیم. بازی سخت و پر گلی را پشت سر گذاشتیم. همان طور که گفتم، شرایط سختی را در اردوی 21 ماه گذشته سپری کردیم. افرادی بودند که برای اردوهای شهرستانی تلاش کردند و همه تلاش‌ها باعث شد تا تیم جوانان با شرایط تمرینی و طراحی که داشت به سرانجام برسد و نتیجه مطلوبی بگیریم.

مربی تیم فوتبال جوانان خاطرنشان کرد: برای حضور در جام جهانی 2017 باید فراتر از آسیا پیش برویم و نگاه‌مان به برگزاری تورنمنت‌های مختلف به گونه‌ای باشد که حداقل تیم‌های مختلف اروپایی نیز حضور داشته باشند. برای حضوری موفق و قدرتمند در جام جهانی 2017 بازی کردن با تیم‌های آسیایی یا باشگاه‌های کشور جوابگو نخواهد بود. باید تورنمنت‌های خوبی در نظر گرفته شود تا ارزیابی خوبی برای تیم داشته باشیم. حضور در تورنمنت کره‌جنوبی بسیار خوب و مفید است و باید کلیه بازیکنان را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم بهره‌مندی لازم را از این تورنمنت مطلوب که با حضور تیم‌های انگلیس، آفریقا، کره‌جنوبی و ایران است، ببریم.

برمک گفت: باید هر ماه، یک تورنمنت داشته باشیم  و تیم‌های اروپایی نیز در آن حضور داشته باشند. امیدوارم کمیته جوانان و مسئولان فدراسیون همانند گذشته این حمایت را از ما  داشته باشند تا بتوانیم باعث افتخار آفرینی ایران باشیم.  همچنین بحث استعدادیابی و دعوت شدن بازیکنان به اردوهای تدارکاتی ادامه دارد و اگر بازیکن نخبه و مستعدی را مشاهده کنیم بدون شک از وی برای شرکت در تمرینات تیم ملی دعوت خواهیم کرد.

محمدمهدی مهدیخانی، هافبک راست تیم فوتبال جوانان هم درباره دیدارهای مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: در هر مسابقه،  شرایط تیم بهتر از قبل می‌شد و بازی به بازی ملی‌پوشان با یکدیگر هماهنگ‌تر می‌شدند. در بازی مقابل ژاپن خیلی بهتر از بازی با قطر بودیم. همچنین در کار دفاعی و کار هجومی عمکلردمان قابل قبول و رو به پیشرفت بود. در مجموع بازی‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی ادامه داد: بازی مقابل ازبکستان که تیم قدرتمندی داشت، برای ما بسیار سخت بود. این تیم تجربه حضور در  10 دوره از بازی‌های جام جهانی را داشت و این موضوع کار ما را سخت‌تر کرد. با ارائه یک بازی خوب و با هدف، توانستیم تیم بسیار قدرتمند ازبکستان را  شکست دهیم.

هافبک تیم فوتبال جوانان درباره بازی مقابل عربستان که با شکست 6 بر 5 ایران همراه بود، گفت: متأسفانه در این دیدار پنالتی اشتباهی که داور برای عربستان گرفت، کار ما را سخت‌تر کرد، اما به بازی برگشتیم و توانستیم گل خورده را جبران کنیم. پس از دریافت هر گل، سعی‌مان بر این بود که نگذاریم نظم تیمی از بین برود و تلاش فراوانی کردیم که پیروز میدان شویم، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و با اختلاف بسیار ناچیز این دیدار حساس و مهم را واگذار کردیم و از حضور در مرحله فینال بازماندیم. در مجموع عمکلرمان قابل قبول بود و امیدوارم در بازی‌های پیش‌رو و رقابت‌های مهم جام جهانی بهتر ظاهر شویم.

مهدیخانی ادامه داد: در بازی‌های مقدماتی، در تورنمنت‌های زیادی شرکت نکردیم. اگر در تورنمنت‌های بیشتری حضور داشتیم، نتیجه بهتری می‌گرفتیم. باید با تیم‌های اروپایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی بازی کنم تا بتوانیم در رقابت‌های سخت جام جهانی حریف دست و پا بسته‌ای برای رقبای خود نباشیم و عملکردمان نیز قابل قبول باشد. مسلماً در بازی‌های 2017 کره‌جنوبی دیدارهای سختی را پیش‌رو داریم و حضور در مسابقات دوستانه و تورنمت‌های مختلف کمک به‌سزایی می‌کند تا با پی بردن به نقاط ضعف و قوت تیم، نمایش خوبی را در زمین به اجرا بگذاریم.

وی در خصوص حضور در تورنمنت کره‌جنوبی گفت: از مسوولان فدراسیون تشکر می‌کنم که شرایط حضور در این تورنمنت بسیار خوب را برای‌مان فراهم کرده‌اند. انگلیس تیم بسیار قوی در سطح اروپاست. تیم نیجریه از آفریقا در سطح قاره خود موفق بوده و تیم  کره‌جنوبی هم در آسیا عمکلرد بسیار خوبی دارد. معتقدم این تورنمنت کمک بسیار خوبی به کسب تجربه، اعتماد به‌نفس و نکات مثبت و منفی تیم می‌کند.

بازیکن تیم جوانان اظهار داشت: در فاز دفاعی و انتقال بسیار خوب هستیم و برای هر تیمی مشکل‌ساز شده‌ایم. در بازی مقابل ایتالیا و دانمارک که تیم‌های خوبی هستند پیروز شده و برابر مکزیک با اختلاف ناچیز نتیجه را واگذار کردیم که این امر نشان می‌دهد حریف آسانی برای رقبای سرسخت خود نیستیم. اگر بازی‌های خوبی داشته باشیم می‌توانیم موفق‌تر ظاهر شویم. بدون شک با تلاش بازیکنان و درایت سرمربی و کادر فنی و در نهایت برگزاری اردوهای مطلوب می‌توان موفق بود.