سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال معتقد است جوانان می‌توانند با درخشش در جام جهانی در سن پایین، وارد تیم ملی بزرگسال شوند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فریدون معینی، سرپرست کمیته جوانان گفت: در بخش فنی برنامه‌ریزی طوری صورت گرفت تا با سه مدل از کشورهای آسیایی رقابت داشته باشیم. گروه اول شامل تیم‌های درجه اول مثل کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا بود، گروه دوم شامل تیم‌های مثل تایلند، ازبکستان، عربستان می‌شد و گروه سوم شامل تیم‌های در حال رشد مثل یمن، نپال ، مالزی. نوع تمرینات تکنیکی، تاکتیکی و استراتژی طوری طراحی شد تا در هر شرایطی آمادگی لازم جهت رقابت با هر کدام از این مدل تیم‌ها را داشته باشیم. کادر فنی به خوبی بازیکنان را در شرایط پیش‌بینی شده مورد ارزیابی و آموزش قرار داده و وظایف هر کدام را در پست‌های تخصصی توجیه کرده است.

وی ادامه داد: برای آماده‌سازی تیم جوانان در دور مقدماتی پیش‌بینی حضور در تورنمنت‌های مختلف صورت گرفت تا بازیکنان شرایط بازی با کشورهای دیگر را تجربه کنند. برای مثال تورنمنت چین محک خیلی خوبی برای تیم ملی جوانان بود. در هفته آینده جلسه‌ای با کادر فنی خواهیم داشت تا برنامه‌ریزی مناسبی جهت حضور در جام جهانی داشته باشیم. بدون شک یکی از ویژگی‌های حضور در جام جهانی دیده شدن بازیکنان رده‌های پایه است. این جوانان می‌توانند با درخشش در جام جهانی در سنین پایین وارد تیم ملی بزرگسال شوند.

سرپرست کمیته جوانان ادامه داد: بعد از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و استراحتی کوتاه، اولین برنامه شرکت در تورنمنت چهار جانبه کره‌جنوبی است. کره‌جنوبی با اینکه نتوانست در رقابت‌های قهرمانی آسیا سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کند، اما به دلیل میزبان بودن در رقابت‌های جام جهانی 2017 حاضر خواهد بود، بنابراین برنامه‌ریزی کاملی تا شروع رقابت‌ها انجام داده است. در این تورنمنت کشورهای انگلیس از اروپا، نیجریه از آفریقا و دو تیم ایران و کره‌جنوبی از آسیا حاضر خواهند بود. هدف کره‌جنوبی محک زدن سطح فوتبال خود با مدل‌های مختلف فوتبال جهان بوده و این فرصت بسیار مناسبی برای ایران است تا در رقابت با این کشورها محک جدی بخورد. امیدواریم که فدراسیون بتواند شرایط شرکت در این تورنمنت را مهیا کند.

معینی در خاتمه تصریح کرد: در بخش پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی بزرگسال کشور، کمیته جوانان برنامه‌ریزی خود را در بخش گرسروتز (فوتبال پایه) با تشکیل تیم‌های زیر 13، زیر 14 ، زیر 15 و تیم‌های نوجوانان و جوانان ادامه خواهد داد. یکی از اهداف فدراسیون در رده زیر 13 سال شناسایی تعداد 200 بازیکن نخبه در سطح کشور است تا با شناسنامه‌دار کردن آنها بتوانیم در سال‌های آینده از این استعدادها در تیم‌های ملی استفاده کنیم.