در پی ثبت سومین شکست فصل باشگاه العربی بعد از نشست اضطراری، اعضای هیات مدیره، قرارداد مربی اروگوئه ای را فسخ و این مربی را اخراج کردند.

به گزارش مرور نیوز، جراردو بیلوسو، مربی 63 ساله اروگوئه ای، که سه ماه قبل جانشین فرانکو زولا ایتالیایی روی نیمکت العربی شده بود، بعد از ثبت سومین شکست در این فصل از رقابت های لیگ ستارگان قطر و ایستادن در جایگاه نهم جدول رده بندی از سوی مدیران باشگاه حکم اخراج خود را دریافت کرد تا سرنوشتی مشابه لوکا بوناچیچ در الاهلی پیدا کند.

روزنامه الوطن با اعلام این خبر نوشت: «باشگاه العربی به این نتیجه رسید که بیلوسو نمی تواند تیم را از این شرایط بحرانی خارج کند از همین رو بعد از مذاکرات با این مربی اروگوئه ای و توافق بر سر مسائل مالی حکم برکناری را صادر و بلافاصله مذاکرات با پل لی گوئن، سرمربی مشهور فرانسوی، را آغاز کرد تا هدایت تیم به دست سرمربی سابق تیم ملی عمان سپرده شود».

این روزنامه همچنین در بخش دیگری از گزارش خود به صحبت های محمد منصوری، سخنگوی باشگاه العربی، در خصوص اشکان دژاگه و مانوئل خیمینز شیلیایی پرداخت و نوشت:« بسیاری در انتخاب باشگاه بین این دو بازیکن خارجی، تردید داشتند و حالا با گذشت 5 هفته ثابت شد اشکان گزینه بهتری از خیمینز بود. نکته ای که سخنگوی باشگاه هم به آن اذعان داشت و تایید کرد این بود که این انتخاب بیلوسو بود و باشگاه باید از آن تمکین می کرد درست مثل سایر انتخاب های خارجی که برای فصل جاری داشتیم».

به نوشته الوطن هیچ بعید نیست تا چند روز آینده پل لی گوئن فرانسوی در شرایطی هدایت العربی را در دست بگیرد که زمینه بازگشت اشکان دژاگه به این تیم نیز دوباره فراهم شده است. بازیکنی که طی توافق با سران باشگاه تنها از لیست نفرات خارج شده و هنوز قرارداد گران قیمتش با العربی بر قوت خود باقی است.