نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با نمایندگان ویژه مسئولان فیفا و AFC دیدار کرد و از قدرت فوتبال ایران در منطقه مرکز آسیا گفت.

 به گزارش مرور نیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان، نایب رئیس اول فدراسیون صبح امروز (چهارشنبه) با پاتریشیا گنزالس از اسپانیا به‌عنوان نماینده ویژه فیفا و لی‌لی بی از چین به‌عنوان نماینده ویژه AFC  نشستی برگزار کرد. در این جلسه درباره وضعیت فوتبال و فوتسال بانوان، نظر مثبت فدراسیون درباره برنامه‌های توسعه‌ای فوتبال بانوان، تشکیل لیگ مجمتع در رده‌های سنی زیر 14 و 16 سال فوتسال و فوتبال، برگزاری فستیوال‌های مدارس فوتبال در ایران و فستیوال دختران افاغنه توضیحاتی داده شد.

در ادامه این نشست علی کفاشیان گزارشی از روند برنامه‌های آموزشی ارائه کرد و گفت: ایران در مرکز آسیا جزو کشورهای قدرتمندی است و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان از ما می‌خواهند که به فوتبال آنها کمک کنیم و فوتبال منطقه مرکز آسیا را توسعه دهیم. پس نیاز داریم فیفا و AFC از ما حمایت کنند تا ما نیز بتوانیم به کشورهای منطقه برای رشد و توسعه فوتبال کمک کنیم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از مسئولان فیفا و AFC خواست تا در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات بزرگسالان بانوان را به جای هر چهار سال یکبار به دو سال یکبار تغییر دهند تا این موضوع انگیزه‌ای برای تیم‌های بانوان باشد که مرتباً تیمداری کرده و در این زمینه فعال باشند.

در پایان این نشست نیز مسئولان فیفا و AFC گزارشی را از حضورشان در ایران ارائه کرده و اعلام کردند که امکانات تیم‌های ملی فوتبال ایران مطلوب است و مربیان خوبی دارد، اما برای ارتقای مربیان و پیشرفت آنها، دوره‌های آموزشی برای مربیان باید برگزار شود تا بتوان نتایج مطلوبی را به‌دست آورد.