کمیته ملی پارالمپیک اصلاح اساسنامه این کمیته را در دستور کار قرار داده است تا طی مدت زمان تعیین شده آن را نهایی کند.

به گزارش مرورنیوز و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، کمیته ملی پارالمپیک بر اساس آنچه در قانونی ابلاغی انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک بر آن تاکید شده بود، اصلاح اساسنامه این کمیته را در دستور کار قرار داده است تا طی مدت زمان تعیین شده آن را نهایی کند؛ بر این اساس و به گفته دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک اصلاح اساسنامه این کمیته تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.

 بیست و هشتم مهرماه از سوی حسن روحانی قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. این قانون در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دهم شهریور ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1395/6/24 به تأیید شورای نگهبان رسید.

در بخشی از قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه به‌منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای شرکت قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابت‌های پارالمپیک، بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای، با رعایت مقررات بین‌المللی و نیز تلاش برای توسعه ورزش در بین اقشار مختلف جامعه معلولان کشور، کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران از کمیته ملی المپیک ایران منتزع شده و در فهرست مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع قانون فهرست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی مصوب 1373/4/19 با اصلاحات بعدی آن قرار می‌گیرد، آمده است که اساسنامه این کمیته حداکثر ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ ابلاغ این قانون، توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک تهیه و به‌تصویب هیئت وزیران برسد.

در همین راستا مسئولان مربوطه در کمیته ملی پارالمپیک با تشکیل تیم کارشناسی، اصلاح اساسنامه این کمیته را در دستور کار قرار داده اند تا ظرف مدت زمان تعیین شده بتوانند کار اصلاح آن را نهایی کرده و پیش نویس اساسنامه اصلاحی را جهت تایید، تقدیم وزارت ورزش و هیئت دولت کنند.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه تدوین اساسنامه جدید این کمیته در حال انجام است، خاطرنشان کرد: باید طی مدت زمان سه ماه از زمان ابلاغ قانون جدایی کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک، اصلاح اساسنامه را نهایی کنیم. بر این اساس تا پایان آذرماه این کار به طول خواهد انجامید. تا آن زمان قطعا روند اصلاح اساسنامه به پایان می‌رسد و می‌توانیم اساسنامه اصلاحی را جهت تایید به وزارت ورزش و هیات دولت ارسال کنیم.