مربی تیم ملی زیر 16 سال عراق بازی با ایران را یک بازی سخت و دشوار برای تیمش خواند و گفت هر دو تیم در سطح خوبی بازی می کنند.

به گزارش مرورنیوز،  قحطان چایتر سرمربی تیم ملی نوجوانان عراق در توضیح بیشتر پیرامون این بازی می گوید: « ما با برنامه ریزی از پیش تعیین شده به دیدار پایانی آمدیم و بخشی از توان خود را برای این بازی ذخیره کردیم. شاگردانم برای برگزاری بازی با  ایران و فتح جام قهرمانی لحظه شماری می کنند اما تاکید من این بوده که باید با صبر بازی کنند. اگر چه عراق اولین بار است که در فینال بازی های حضور پیدا می کند اما شایسته فتح جام است. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم و می خواهیم که خوب فوتبال کنیم.»

در بای امروز همه امید عراق به محمد داوود مهاجم این تیم است. مهاجمی که در بازی با ژاپن هت تریک کرد و در بازی با ازبکستان در مرحله نیمه نهایی زننده هر دو گل تیمش بود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان در مورد این بازیکن می گوید: «محمد داوود بازیکن خوبی است و برای ما اثر گذار بازی کرده است. اما همه بازیکنان به ما کمک خواهند کرد که به موفقیت برسیم. عراق 11 بازیکن در زمین خواهد داشت که محمد داوود یکی از آنها خواهد بود. هدف ما ابتدا این بود که به جام جهانی صعود کنیم اما امروز به قهرمانی آسیا فکر می کنیم.»

ایران – عراق اولین بار است که در فینال بازی های نوجوانان آسیا با هم بازی خواهند کرد. تیم های جوانان دو کشور در بازی های 2006 رودرروی هم قرار گرفتند که بازی اشان با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت.

جالب اینکه بدانید عراق در مرحله گروهی بازی ها کره جنوبی را شکست داد و همین نتیجه در نهایت باعث حذف کره جنوبی شد چرا که کره جنوبی در دو بازی بعدی خود در مرحله گروهی امتیاز کسب کرده بود اما با خاطر شکست در بازی عراق بدون امتیاز میدان را ترک کرد  و در نهایت حذف شد.

قحطان چایتر سرمربی تیم ملی نوجوانان عراق در پایان گفت:« ایران همیشه یک تیم خوب در رده سنی نوجوانان و جوانان دارد.»