ایران در رقابت های جام جهانی فوتسال کلمبیا 2016 با قبول شکست مقابل روسیه به دیدار رده بندی راه یافت.

به گزارش مرور نیوز، شاگردان محمد ناظم‌الشریعه پس از عملکرد دور از انتظار در مرحله گروهی با قرار گرفتن در رده سوم و صعود به جمع 16 تیم، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برزیل رفتند و با نمایش چشم‌نواز و بدون نقص توانستند قهرمان پنج دوره جام جهانی را در ضربات پنالتی حذف کنند و در یک چهارم نهایی هم پاراگوئه را از پیش رو بردارند تا حریف روسیه در نیمه نهایی شوند.

این تیم اروپایی از همان ابتدای بازی توانست بازی خوبی را برابر تیم‌ ‌ملی فوتسال ایران از خود نشان دهد. در نیمه نخست هر دو تیم بازی تقریبا تدافعی را به نمایش گذاشتند،  ولی روسیه با گل لیسکوف به برتری رسید و توانست دروازه‌بان ایرانی یعنی علیرضا صمیمی را مغلوب کند، اما احمد اسماعیل پور با شوت دیدنی توانست بازی را به تساوی بکشاند.

شوت زیبای اسماعیل پور از دیوار دفاعی روسیه گذشت. در ادامه نیز هر دو تیم بار دیگر به گل دست یافتند و دروازه‌ یکدیگر را باز کردند،  ولی در دقایق پایانی هوشیاری تیم ملی فوتسال روسیه باعث شد این تیم بتواند اختلاف را بیشتر کند و در نهایت نیز بتواند با نتیجه‌ چهار بر دو پیش افتد تا در دو دقیقه پایانی تیم ایران با پنج نفره کردن بازی تلاش کرد گل خورده را جبران کند و رویای رسیدن به فینال جام جهانی را تکمیل کند اما دفاع خوب روسیه این اجازه را نداد و در ثانیه های پایانی روس ها دروازه خالی ایران را بازکردند و هر چند یکی از گل ها را ایران در فاصله ۱۰ ثانیه مانده به پایان بازی جبران کرد اما در نهایت روس ها به برتری ۴ بر ۳ رسیدند و راهی فینال شدند با این شکست ایران باید مقابل بازنده پرتغال-آرژانتین بازی کند. بااینکه تیم ایران شکست خورد اما چیزی از ارزش های بازیکنان ما کم نکرد.