سرمربی بارسلونا پس از شکست شاگردانش در خانه تیم قدیمی‌اش، از بابت از دست دادن فرصت سبقت گرفتن از رئال‌مادرید در جدول رده‌بندی لالیگا ابراز تأسف کرد.

به گزارش مرورنیوز، بارسلونا برای دومین سال متوالی در خانه سلتاویگو با چهار گل مغلوب شد و این بار در هفته هفتم لالیگا با نتیجه عجیب 4 بر 3 برابر تیم پیشین سرمربی خود لوئیس انریکه تن به شکست داد. با این شکست بارسا فرصت سبقت گرفتن از رقیب دیرینه‌اش رئال‌مادرید در جدول رده‌بندی لالیگا را از دست داد.

انریکه که سومین فصل مربیگری‌‌اش در بارسلونا را تجربه می‌کند با اعتراف به اینکه شاگردانش برابر سلتاویگو ضعف دارند، در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: اگر تیمی باشد که بتواند به ما آسیب برساند، آن تیم سلتاویگو است و اگر قرار باشد که تیم من برابر حریفی برتر تن به شکست دهد، خوشحال می‌شوم که آن حریف سلتاویگو باشد. من در این بازی نمی‌توانم نکات مثبت زیادی ببینم.

وی افزود: می‌دانم که با بردن این بازی می‌توانستیم صدرنشین جدول شویم. بازی را هم خوب شروع کردیم اما زمانی که اولین گل بازی را پس از 15 دقیقه دریافت کردیم، دچار افت شدیم. بازیکنان‌مان در نبردهای تن به تن کم می‌آوردند، در تغییر فاز بازی بی‌دقت بودند و مهم‌تر از همه در بازیسازی از خط دفاعی پراشتباه ظاهر شدند.

سرمربی پیشین سلتاویگو تأکید کرد: در نیمه دوم به بازی برگشتیم اما گل چهارم حریف امیدهای ما را نابود کرد. با توجه به موقعیت‌هایی داشتیم باید یک تساوی می‌گرفتیم. بنابراین من الان نمی‌توانم خوشحال به خانه برگردم.

انریکه در پاسخ به انتقاداتی که از او به خاطر انتخاب نفرات ترکیب اصلی تیمش که در آن تعداد زیادی از بازیکنان نیمکت‌نشین بارسلونا حضور داشتند عنوان کرد: بابت ترکیبی که انتخاب کردم پشیمان نیستم. من سرمربی هستم پس وظیفه‌ام است که تصمیمات قبل از بازی را اتخاذ کنم. انتقاد شنیدن وقتی که اوضاع خوب پیش نمی‌رود، کاملاً عادی است. من فکر نمی‌کنم که عملکردم بد بوده باشد.

در شکست خارج از خانه بارسلونا برابر سلتاویگو، دروازه‌بان کاتالان، مارک آندره تراشتگن با اشتباهات بزرگی که انجام داد، تأثیر بسزایی داشت. لوئیس انریکه اما از دروازه‌بان آلمانی‌اش دفاع کرد و به او برای ادامه دادن به کارش روحیه داد.

او تأکید کرد:دروازه‌بان در موفق بودن سیستم بازی ما نقشی حیاتی دارد. اطمینان دارم که تراشتگن می‌توانست خیلی راحت‌تر خطر را از دروازه‌اش دفع کند. با این حال باز هم می‌گویم که بابت اتفاقاتی که در این بازی رخ داد من مقصر اصلی‌ام نه تراشتگن.

بارسلونا با قبول شکست برابر سلتاوگو 13 امتیازی ماند و به رده چهارم جدول لالیگا سقوط کرد.