سنندج – مدیرکل حج و زیارت کردستان گفت: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر سه هزار نفر از مردم کردستان در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

به گزارش مرورنیوز،  هاشم ناظمی جلال ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته شرایط برای حضور و اعزام مردم استان کردستان به مراسم اربعین حسینی در این استان فراهم شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح ملی و استانی در این بخش، بیان کرد: امسال علاوه بر سازمان حج و زیارت سایر سازمان ها و ادارات دولتی دیگر نیز مشارکت داشته و به همین دلیل ستادی در سطح کشور و استانها برای مدیریت این موضوع شکل گرفته است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان با اشاره به ملاک قرار گرفتن سایت سماع برای اعزام به عتبات عالیات در کشور عراق، افزود: ملاک اصلی برای اعزام به مراسم اربعین حسینی ثبت نام در این سامانه است و افرادی که ثبت نام نکرده باشند به هیچ عنوان مجوز خروج از کشور را نخواهند داشت.

وی با اشاره به وضعیت اعزام افراد متقاضی به اربعین حسینی بیان کرد: امسال و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از ۱۶ مرداد ماه سامانه سماع برای ثبت نام بازگشایی شده است و تا امروز نیز بیش از ۵۰۰ نفر از استان کردستان متقاضی حضور در این مراسم هستند.

ناظمی جلال افزود: سال گذشته دو هزار ۵۰۰ نفر از مردم کردستان در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند که پیش بینی می شود امسال بیش از سه هزار نفر از مردم این استان در مراسم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به آمادگی شرکت های خدماتی زیارتی در استان کردستان برای ساماندهی افراد متقاضی، عنوان کرد: افراد بعد از ثبت نام در این سامانه و دریافت کد رهگیری می توانند از طریق شرکت های خدمات زیارتی وضعیت سفر خود را نهایی کنند.

مدیر کل حج و زیارت استان کردستان به رفع مشکلات و دغدغه های افراد زائر در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تشکیل ستادی با حضور و مشارکت شماری از سازمانها و نهادهای مسئول هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد و موارد بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز مراسم اربعین حسینی به یکی از مهمترین اجتماعات عظیم بشری تبدیل شده است، گفت: موضوع مدیریت مناسب این مراسم و همچنین ارائه بهترین نوع خدمت به زائران در دستور کار قرار گرفته است.