نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: توسعه شبکه های اجتماعی مقابله با رشد علمی است و دشمنان ما هم در این راستا همواره درصدد جذب نسل جوان و نوجوان ما به این شبکه ها هستند.

به گزارش مرورنیوز،  آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز دوشنبه در مراسم نمادین زنگ امر به معروف و نهی از منکر که در دبیرستان امام سجاد(ع) سنندج برگزار شد، گفت: فریضه امربه معروف و نهی از منکر مسئله مهمی است که حیات اجتماعی انسان به آن بستگی دارد.

وی عنوان کرد: هر جامعه ای که بتواند این فریضه الهی را به خوبی اجرایی و عمل کند به توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف دست پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را نامحدود آفریده تا بتواند رشد و پیشرفت کند، اظهارداشت: اگر در جامعه ای فساد رشد کند بی شک انسان دیگر به جایگاه والا و در شان خود نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: نهضت عاشورا بسیار با عظمت است و پیام های مختلفی دارد که همه پیامهای عاشورا در ابعاد مختلف عبرت آموز است.

آیت الله حسینی شاهرودی به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: نسل جوان و نوجوان ما باید بیشتر با این فریضه الهی آشنا شوند تا جامعه ما روز به روز سالم تر و عاری از فساد شود.

وی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اسلامی از وضعیت مطلوبی برخوردار نبود، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تغییرات اساسی در حوزه های مختلف از جمله فضاهای آموزشی و نحوه پوشش و جدا کردن دختران و پسران در مدارس انجام شد.

وی اظهارداشت: رشد علمی زمانی محقق می شود که دختران و پسران ما در مدارس از یکدیگر جدا تحصیل کنند تا تنها فکر  ذکرشان درس و کسب علم و دانش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: در تمامی کشورهای خارجی استفاده از وسایل آرایشی در مدارس و همچنین ورود دانش آموزان آنها به تعدادی از شبکه های مجازی ممنوع است.

آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: با توجه به مطلب مذکور متاسفانه دشمنان کشورمان علارغم ممنوعیت هایی که برای نسل آینده ساز خود قرار دادند، همه شرایط و امکانات را برای جوانان و نوجوانان ما فراهم می کنند تا آنها را از مسیر رشد و پیشرفت دور کنند.

وی بیان کرد: مخالف استفاده از اینترنت نیستم و معتقدم می توانیم از این فناوری به نحو احسن و صحیحی در راستای توسعه کشورمان بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه معدل رشد تحصیلی در کشورما سال گذشته کاهش پیدا کرد، عنوان کرد: توسعه شبکه های اجتماعی  مقابله با رشد علمی در کشورمان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: نهضت امام حسین(ع) اصلاح امت جدش رسول الله و احیای سیره نبی مکرم اسلام بود.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: در هر زمانی که حق و حقیقت و صلاح و مصلحت در جامعه تقویت شود آنگاه رشد و پیشرفت پیدا می کند و معروفات هم رواج بیشتری خواهد یافت.