مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم شهرستان کهگیلویه از تسهیلات ارزان قیمت 10 میلیارد ریال است.

به گزارش مرور نیوز، «محمود باقری» در بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع‌ دستی شهرستان کهگیلویه افزود: صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای رونق تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان این‌که همه کارگاه‌های صنایع‌دستی در استان و سایر شهرستان‌ها فعال هستند، افزود: ما نباید اجازه دهیم که هنرهای قدیمی و میراث بزرگ و کهن‌مان از دست برود و به فراموشی سپرده شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حوزه صنایع‌دستی را یکی از عرصه‌های مهم برای تولید و اشتغال‌زایی جوانان دانست و تصریح کرد: در اداره‌کل همه نیروهای خود را برای رونق تولید و اشتغال بسیج کرده‌ایم.

باقری خاطرنشان کرد: استان ما در زمینه صنایع‌دستی هنرمندان بزرگی از دیرباز داشته که توانسته‌اند خالق کارهای بزرگی باشند.

وی اضافه کرد: باید اقتصاد خود را مبتنی بر تولیدات داخلی کرده و تولید را در همه نقاط کشور از شهر تا روستا رونق ببخشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سفرهای کوتاه خود در سایر شهرستان‌های استان گفت: به‌دنبال این هستیم که هنرمندان خود را قوت قلب بخشیده و آن‌ها را نسبت به کار و تلاش و تولید دلگرم کنیم.

باقری شهرستان کهگیلویه را یکی شهرستان‌هایی که توانایی تولید صنایع‌دستی متنوع را دارند و خاطرنشان کرد: هنرمندان کهگیلویه‌ای در هنرهای مختلف از جمله نقاشی روی شیشه و چوب و نی‌چیت‌ بافی و سیاه چادربافی، گلیم‌بافی، کیف‌دوزی و چرم‌دوزی هنرمندان قابل و توانمندی دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و برای کمک به تولید هر چه بیشتر صنایع‌دستی در این شهرستان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار هنرمندان کهگیلویه‌ای قرار می‌گیرد.

باقری با اشاره به تعهدات صندوق کارآفرینی در خصوص تسهیلات ارزان‌قیمت و تفاهماتی که بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی و صندوق کارآفرینی امید وجود دارد، یادآور شد: تقریباً سهم شهرستان کهگیلویه از این تسهیلات ارزان قیمت 10 میلیارد ریال است.