مدیر عامل شرکت آبفا گلستان گفت: باوجود شرایط بحران آبی، شهروندان استان گلستان تابستان سال جاری را بدون مشکل آب سپری کردند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، محمد هادی رحمتی اظهار کرد: اگر شرایط درست مدیریت شود می توانیم ایام نوروز سال آینده را بدون مشکل آب پشت سر بگذاریم و برای مردم استان خدمات خوبی ارائه کنیم.

رحمتی با اشاره به اینکه زمان کوتاهی تا شب عید باقیست خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز آبی نوروز ۹۵ بدنبال آن هستیم با برنامه ریزی صحیح و مدون نقاط بحرانی شناسایی و عملیات مهندسی مجدد و بازنگری تاسیسات در الویت برنامه ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای گلستان با بیان این مطلب که ظرفیت های خوبی در بخش درآمدهای جاری شرکت به وجود آمده بیان کرد: درآمدهای شرکت نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته که لازم است مدیران با جدیت بیشتر هزینه های جاری را کنترل کرده و با یک برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری به افزایش ظرفیت درآمدی شرکت در آینده تلاش کنند.

رحمتی افزود: با توجه به افزایش مصرف آب شرب از سوی بعضی از مشترکین و عدم رعایت الگوی مصرف پیگیری ها برای نصب کنتور های هوشمند در قطرهای دو اینچ و بالاتر در دستور کار همکاران این شرکت قرار گرفت که خوشبختانه طی مدت کوتاه این کنتورها به صورت پایلوت در شهر گرگان در بیمارستان ۵ آذر گرگان و هلال احمر نصب شده است.

وی به بیان بخشی ازمزایای این کنتورها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: قرائت و برنامه ریزی از راه دور ،تحلیل اطلاعات مصرف مشترکان و کیفیت شبکه ،مدیریت مصرف مشترکان ،قطع و وصل مشترک از راه دور به صورت واحد یا گروهی  و جلوگیری از خطای انسانی در قرائت کنتور را میتوان از اهدف مهم این کنتورها برشمرد.

مدیرعامل شرکت آبفا گلستان تصریح کرد: با روند نصب کنتورهای مذکور و با توجه به اینکه انشعابات غیر خانگی با قطر دو اینچ و بالاتر دارای مصارف زیاد هستند در مواقع بحران کمبود آب شهر می توان از طریق قطع آب این گونه مشترکین بخش هایی از کمبود را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ارتباط و انعکاس مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب شهری سامانه تلفنی ۱۲۲ آماده پاسخگوی  انتقادات و پیشنهادات شهروندان است، اظهار کرد: سامانه و خط تلفن ۱۲۲ به منظور گسترش خدمات غیرحضوری به شهروندان و افزایش خدمات به مشترکین آب و فاضلاب راه‌اندازی شده است.

رحمتی از مدیران خواست تا با برنامه ریزی دقیق نسبت به رفع اتفاقات شبکه آب در کمترین زمان توجه ویژه ای داشته در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و تکریم و احترام ارباب رجوع کوشا باشند.

وی در پایان با بیان این مطلب که وضعیت بهره برداری آب در کشور از سخت ترین کارها بشمار می رود خاطرنشان کرد: مسئله تامین آب در استان گلستان با مشکلات عمده ای روبرو است و امیدواریم مدیران با دقت عمل بیشتری در راستای حفاظت و نگهداری از تاسیسات آب شرب داشته باشند.