فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امروز روحیه بسیجی و مرزیاری در مناطق مرزی ایران به ویژه استان گلستان وجود دارد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از فرماندهی مرزبانی استان گلستان، سردار قاسم رضایی در مراسم نخستین یادواره ۱۳۴ شهید مرزنشین گلستان که ظهر یکشنبه در مصلی شهر مرزی اینجه برون برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی از نام ایران و توان مردم آن یعنی بسیج مردمی که همواره پشتیبان نیروهای مسلح هستند، می‌ترسد.

وی یادآور شد: مقام شهدا از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی هستند و امروز به برکت خون شهیدان، ایران اسلامی در جهان نمونه شده است.

وی با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی، ترس بر هیمنه پوشالی استکبار جهانی انداخته است، افزود: علاوه بر شهدا، علمای شیعه و اهل سنت نیز در ایجاد وحدت و همدلی نقش دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا به تهدید جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: دشمن پس از ناکامی در جنگ نظامی، از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای، ملت ما به ویژه جوانان را تهدید می‌کند که خانواده شهدا و ایثارگران در مقابله و خنثی کردن این تهدید دشمن رسالت سنگینی بر عهده دارند.

رضایی همچنین با تسلیت ایام محرم و نقش امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی پس از هزار و ۴۰۰ سال با تاسی از بعثت پیامبر اسلام (ص) و قیام امام حسین (ع)، به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

وی شهادت را از ارزشمندترین واژه‌ها در آموزه‌های دینی توصیف کرد و افزود: امروز خانواده‌های شهدا افتخار می‌کنند که عضوی از خانواده خود را در راه خدا و اسلام تقدیم کرده‌اند.