در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان، چهار طرح توسعه گردشگری مطرح شد و یکی از اعضا نسبت به بحث های بی حاصل همکاران خود انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، سیصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور ۱۲ عضو، برخی مدیران شهرداری، اصحاب رسانه و شهروندان و در غیاب مجدد شهردار به صورت رسمی و علنی در صحن پارلمان محلی گرگان برگزار شد.

ابتدای جلسه تنها پنج عضو حضور داشتند که پس از پخش قرآن و سرود، چهار عضو دیگر نیز وارد شدند تا جلسه حالت رسمی پیدا کند. در ادامه سایر اعضا نیز خود را به صحن رساندند و «اسدالله کبیر» تنها عضو غایب این هفته بود.

سید محمد قدس مفیدی رئیس شورا ابتدا به بیان مهمترین اتفاقات تقویمی هفته جاری پرداخت و سپس از تعطیلی جلسه هفته گذشته گلایه کرد. جلسه هفتگی شنبه گذشته به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا تشکیل نشده بود؛ این درحالی بود که اکثر اعضا در صحن حضور داشتند اما هریک به کاری مشغول بودند.

قدس مفیدی با اشاره به همین موضوع خواستار قرار گرفتن همکاران در «چارچوب نظم» و «درنظر گرفتن منافع عمومی به جای منافع شخصی» شد.

با توجه به تعطیلی صحن علنی، نطق پیش از دستور علیرضا پزشک پور در این هفته قرائت شد. پزشکپور در نطق بلندبالای خود چهار طرح توسعه صنعت گردشگری و تبدیل گرگان به شهر توریست پذیر کشور را عنوان کرد.

جشنواره پاییز هزار رنگ گرگان، نصب ۱۰ تابلو برای معرفی جاذبه های گردشگری در جاده ها، معرفی گرگان به عنوان پایتخت طبیعت گردی و اکوتوریسم و ساخت دو پارک ویژه مسافران در ورودی های شهر چهار خواسته ناطق این هفته شورا بود که هریک به تفصیل توضیح داده شد.

درخواست بهبود معیشت مردم از نمایندگان مجلس

حضور یکی از کارکنان سابق شهرداری و درددل وی با اعضا فضا را کمی منقلب کرد. این کارگر سابق که به علت شغل خود بینایی اش را از دست داده، با بیان رنجنامه ای از وضعیت زندگی خواستار فراهم شدن کار برای فرزند خود شد.

حسین ربیعی که تحت تاثیر این سخنان قرار گرفته بود در همین ارتباط اظهار کرد: عده ای حقوق های نجومی دریافت و اختلاس می کنند اما عده ای با حقوق کمتر از یک میلیون تومان درحال زندگی هستند. نمایندگان مجلس وظیفه دارند با وضع قوانین شرایط زندگی و نیاز حداقلی مردم را تامین کنند. فاصله طبقاتی باید از بین برود و این مشکلات به انقلاب آسیب می زند.

ربیعی همچنین از لیاقی معاون شهردار درخواست کرد در راستای پیشنهاد پزشکپور، تابلویی در ورودی ناهارخوران نصب شود تا مسافران مشکلی بابت پیداکردن این مکان تفریحی نداشته باشند.

تقسیم بندی شورا به موافق و مخالف شهردار

رئیس سابق در میان سخنان خود از پزشک پور به عنوان یکی از «مخالفان شهردار» نام برد که باوجود مخالفت، طرح های وی از سوی شهرداری اجرایی می شود. قدس مفیدی با واکنش نسبت به جناح بندی موافق و مخالف شهردار، شورای شهر را محلی برای تضارب آرا دانست که هر ۱۳ عضو حق رای دارند و اکثر لوایح شهرداری به تصویب می رسد.

واکنش معاون شهردار به سخنان نایب رئیس

در ادامه مهران فدوی اظهاراتی درباره مشکلات معیشتی و پرداخت عوارض مردم بیان کرد. فدوی مدعی شد یکی از شهروندان به علت پرداخت نکردن حق عوارض با قطعی آب و برق مواجه شده است. نایب رئیس شورا خواستار همکاری و مدیریت بهتر شهرداری با شهروندان بدهکار شد.

لیاقی معاون مالی شهردار در واکنش به سخنان فدوی توضیحات کامل و جامعی ارائه کرد. وی دریافت عوارض و خسارت را یکی از راه های درآمدزایی شهرداری نام برد و از «تعامل تا حد امکان» با شهروندان سخن گفت.

ناصر گرزین رئیس سال اول شورای چهارم به انتقاد از شیوه برگزاری جلسه پرداخت. گرزین از اینکه پس از گذشت یک ساعت از شروع جلسه، لایحه ای بررسی نشده گلایه مند بود. به گفته وی، وقت شورا با بحث های بی حاصل در حال تلف شدن است درحالی که برخی نامه ها از دوماه قبل مانده و به صحن علنی نیامده است. نکته اینجاست که گرزین خود از پایه های ثابت غیبت در حصن علنی شورای شهر است.

رئیس اسبق با بیان اینکه همه اعضا با رای مردم انتخاب شده اند و باید پاسخگوی آنها باشند، «تعیین محدوده زمانی برای اظهارات اعضا» را خواستار شد. به گفته گرزین، تعداد لوایح در مجموع زیاد نیست و بررسی آنها زمان زیادی نمی خواهد.

پیشنهاد سخنگو برای زمان اظهارنظر اعضا

صفرعلی پایین محلی نیز بر اظهارات گرزین صحه گذاشت و پیشنهاد جدیدی را مطرح کرد. سخنگوی شورا پیشنهاد داد زمان جلسات هفتگی ابتدا به بررسی لوایح پرداخته شود و پس از پایان آن اعضا نظرات متفرقه خود را بیان کنند.

محمدابراهیم جرجانی در تذکری بررسی عاجل یکی از لوایح که مربوط به پرداخت حق الزحمه کارگران شهرداری بود را ضروری عنوان کرد. جرجانی همچنین در اظهارنظری عجیب درباره غیبت های متوالی حسین صادقلو شهردار گفت: افرادی را که موجب غیبت شهردار شده اند را نمی بخشم!

ادامه جلسه به بررسی نامه ها و لوایح شهرداری گذشت. مساعدت های مالی برای برگزاری مسابقه ورزشی کشتی با شال و همچنین کمک به یکی از موسسات فرهنگی هنری شهر از جمله لایحه های مصوب این هفته شورا بود.