مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در سه ماهه دوم سال جاری ۵۵۰ اقلام غذایی و دارویی استان نمونه‌برداری شد که ۱۰۵ مورد عدم انطباق به ثبت، ۲۴ مورد نیز توقیف کالا و ۶ مورد ۶ مورد معدوم کالا شد.

به گزارش مرورنیوز از ارومیه، قادر حاجی قلی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران آذربایجان‌غربی اظهار داشت: واحدهایی که در تولیدات محصولات خود تخلف می‌کنند در چند سطح قرار دارند که برخی از این تخلف‌ها جزیی و در حد تذکر و برخی قابل اصلاح بوده و با ارائه راهکار اصلاحی مشکل برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این کارخانجات به سبب تخلف نیز پلمب می‌شوند تصریح کرد: سال گذشته 57 کارخانه در آذربایجان‌غربی که تخلف عمده داشتند پلمب شدند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در 3 ماهه دوم سال 95، 335 واحد فعال و 100 واحد غیرفعال در آذربایجان‌غربی گزارش شد.

حاجی قلی‌زاده بیان کرد: 519 واحد مورد بازدید معاونت غذا و داروی استان قرار گرفت و از 550 اقلام نیز نمونه‌برداری انجام شد، 105 مورد عدم انطباق به ثبت رسید، 24 مورد نیز توقیف کالا و 6 مورد معدوم کالا شد.

وی نظارت بر مواد غذایی را از وظایف این معاونت خواند و افزود: چرخه نظارت بر مواد غذایی چرخه‌ای معیوب است چرا که این عمل توسط یک ارگان و یا سازمان صورت نمی‌گیرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بالای 70 درصد فرآورده‌های لبنی سنتی آلوده هستند اما محصولات بسته‌بندی شده عاری از آلودگی های میکروبی هستند.

وی با بیان اینکه مواد غذایی بسته‌بندی شده از امنیت غذایی بالایی برخوردارند تصریح کرد: از مصادیق سالم‌سازی فرآورده‌های پاستوریزه «پالم» بود که اکنون به غیر از بستی دیگر فرآورده‌های لبنی فاقد هر گونه روغن گیاهی است.