فرماندار خوی گفت: شهرستان ما محروم نیست بلکه بنا به شرایط و مقتضیات و برنامه‌ریزی‌های غلط از دهه‌های گذشته محرومیت به ما تحمیل شده است.

به گزارش مرور نیوز از ارومیه، حسین سیوانی اصل اضافه کرد: از پیامدهای مهم توسعه نامتوازن تهی شدن برخی مناطق کشور از سرمایه‌های اقتصادی و انسانی بوده که این مورد در استان آذربایجان‌غربی و به‌ویژه شهرستان خوی کاملا صادق است و از این ناحیه استان و شهرستان ما صدمات جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شود.

وی افزود: البته این تهی شدن طبیعی است و وقتی فرصت‌های اشتغال کم و سرمایه‌گذاری دچار مشکل و موانع پیدا و پنهان باشد، خروج سرمایه‌های اقتصادی و انسانی امری طبیعی خواهد بود.

فرماندار خوی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع و زیربنایی‌ترین مسئله در حفظ و صیانت از سرمایه‌های اقتصادی و انسانی توجه خاص به سرمایه‌های اجتماعی است و هر منطقه‌ای به میزان توجه به سرمایه‌های اجتماعی، توان جذب و حفظ سرمایه‌های اقتصادی و انسانی را دارد.

سیوانی بیان کرد:  توجه فرمانداری خوی به سرمایه‌های اجتماعی از نخبگان و مشاهیر گرفته تا نشاط و اعتماد عمومی و از تربیت بدنی و ورزش گرفته تا میراث فرهنگی وسایر برخاسته از همین باور و مبتنی بر این نظر و تئوری است  و در این میان نقش شوراها و شهرداری‌ها هم اهمیت زیادی دارند که متأسفانه این نهادها آگاهی به میزان تأثیرگذاری خود ندارد.

وی گفت: استان و شهرستان ما محروم نیست بلکه بنا به شرایط و مقتضیات و برنامه‌ریزی‌های غلط از دهه‌های گذشته محرومیت به ما تحمیل شده است.

فرماندار خوی افزود:  شهرستانی که دارای پیشینه و تاریخ قابل توجه علمی، فرهنگی و اقتصادی باشد، شهرستانی که محل رشد و بالندگی نخبگان، مفاخر و مشاهیر  علمی، فرهنگی، دینی و نیروی انسانی متخصص و کارآمد باشد محروم نیست.