رسانه های خبری کشور عراق روز سی‌اُم مارس گزارش‌ها مبنی بر نفوذ جت‌های اسرائیلی به حریم هوایی ایران و عراق را تکذیب کردند.

به گزارش مرور نیوز، ادادعای ورورد دو جنگنده اسرائیل به حریم هوایی ایران تکذیب شد.

یک منبع وابسته به وزارت دفاع روسیه گزارش منتشره در یک روزنامه چاپ کویت را که ادعا می‌کرد دو جت جنگنده «اف-۳۵» اسرائیل با عبور از فراز سوریه و عراق به حریم هوایی ایران وارد شده است، تکذیب کرد.

رسانه خبری اسپوتنیک به نقل از همین منبع آگاه در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «اینکه جت‌های جنگنده اسرائیل رادارهای روسیه را فریب داده اند، ادعایی بی اساس است». 

وزارت دفاع ایران نقض حریم هوایی کشورمان توسط جتهای جنگنده اسرائیل را تکذیب کرد

این در حالی است که وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نقض حریم هوایی کشورمان توسط جتهای جنگنده اسرائیل را تکذیب کرد.

جنگنده

روزنامه «الجریده» چاپ کویت روز ۲۹ اُم مارس مدعی شده بود که «دو جت اسرائیلی بطور ناشناس بر فراز سوریه و عراق پرواز کرده و [سپس] به حریم هوایی ایران وارد شده و بر فراز شهرهای بندرعباس، اصفهان و شیراز پروازهای شناسایی انجام داده اند».

روزنامه الجریده به نقل از یک «منبع مطلع» مدعی شد: «این دو جت جنگنده توانسته‌اند رادارها از جمله سیستم‌های رادار روسیه واقع در خاک سوریه را فریب دهند». اما این «منبع مطلع» از تأیید اینکه این عملیات با هماهنگی ارتش آمریکا انجام شده است، امتناع کرد.

جت‌های جنگنده قادرند مسیر اسرائیل به ایران را دوبار و بدون نیاز به سوخت گیری پرواز کنند

این منبع همچنین ادعا کرد که این «جت‌های جنگنده قادرند مسیر اسرائیل به ایران را دوبار و بدون نیاز به سوخت گیری پرواز کنند». همچنین این گزارش تاکید کرده بود که رادارهای روسیه واقع در خاک سوریه این جت‌های جنگنده را شناسایی و ردگیری نکرده اند.

با این حال رسانه های خبری کشور عراق روز سی‌اُم مارس گزارش‌ها مبنی بر نفوذ جت‌های اسرائیلی به حریم هوایی ایران و عراق را تکذیب کردند. در همین ارتباط، سخنگوی وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن رد گزارش روزنامه الجریده کویت، آن را «نادرست و خلاف واقع» خواند.

یک منبع ناشناس و وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز این گزارش را تکذیب کرد و آن را یک «دروغ آشکار» نامید.