مشهد مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش شاهد رویکرد آموزشی هستیم و نقش رویکرد تربیتی مغفول مانده است وحوزه های علمیه باید زمینه ساز تغییر رویکرد آموزشی به رویکرد تربیتی باشند.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام مجتبی ملکی ظهر شنبه در جمع طلاب شاغل در آموزش و پرورش پنج استان کشور در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر سند تحول بنیادین مسیر حرکت آموزش و پرورش مشخص شده و تقریبا به غنای نسبی رسیده است و البته حوزه های علمیه نیز باید در ساخت تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی رسالتی که بر دوششان نهاده شده را به نحو احسن اجرا کنند.

وی افزود: در آموزش و پرورش شاهد رویکرد آموزشی هستیم و نقش رویکرد تربیتی مغفول مانده است وحوزه های علمیه باید زمینه ساز تغییر رویکرد آموزشی به رویکرد تربیتی باشند. زمانی برای فعالیت های تربیتی وجود ندارد و وجود حجم انبوهی از کتاب های درسی و محدودیت ساعات فعالیت مدرسه زمانی برای فعالیت های تربیتی توسط طلاب نگذاشته است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: منابع آموزشی و نیروی انسانی دو رکن اصلی در تحول نظام آموزش و پرورش است که وجود نیروی انسانی توانمند، می تواند ضعف محتوا را جبران کند اما اگر نیروی انسانی ضعیف باشد، سبب اثر سو روی نیروی انسانی می شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی محور اصلی تحول است، اضافه کرد: در بخش منابع انسانی، منبع پایدار و نیروی رسمی آموزش پرورش است که در اولویت قرار دارد و در این میان روحانیون شاغلی که در اختیار آموزش و پرورش هستند از با ارزش ترین ظرفیت هایی هستند که باید در راه تحقق پایدار تعلیم و تربیت اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: نسل جوان کشور که مستعد است، بزرگترین فرصت تعلیم و تربیت را به طلاب واگذار کرده است و جامعه اسلامی به امدادهای غیبی الهی در خنثی نمودن دشمنی دشمنان، به آموزش معلمان متعهد و مقید امید دارد.

وی ضمن تاکید بر کنارهم ایستادن دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت، نسل جوان، گفت: برگزاری کارگاه های توانمند سازی برای توسعه فعالیت های طلاب در مدارس از مهم ترین کارهایی است که برای تغییر رویکرد آموزشی به تربیتی باید انجام بدهیم.