معلم ورزش سال‌های دور بردخون که امروز در هلند زندگی می‌کند، پس از 25 سال در میان دانش‌آموزان خود حضور یافت و خاطرات قدیم را زنده کرد.

به گزارش مرور نیوز، رضا محمدی معلم ورزش سال70 مدارس بردخون پس از 25 سال دوری از دانش آموزان با شور و شعف فراوان پا در بردخون گذاشت و در میان شاگردان 25 سال پیش خود حاضر شد.

وی اهل اصفهان است و اکنون ساکن کشور هلند است، در سال 70 که بردخون روستایی دورافتاده و محروم بود برای تدریس وارد این منطقه شد و در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه آن زمان به دانش آموزان خدمت می کرد.

به فکر دانش‌آموزان فقیر خود بود و برای آنان گوشت و میوه می‌خرید تا بتوانند با آمادگی کامل در مسابقات ورزشی حاضر شوند محمدی که آن زمان حقوق 6000 تومانی داشت با توجه به حس مسئولیت پذیری و با اینکه زندگی را به سختی اداره می‌کرد اما به فکر دانش‌آموزان فقیر خود بود و برای آنان گوشت و میوه می‌خرید تا بتوانند با آمادگی کامل در مسابقات ورزشی حاضر شوند.

وی از تغییر و تحولات شهری بردخون اظهار رضایت داشت و گفت: منزلی که 25 سال پیش در آن ساکن بوده‌ام همچنان دست نخورده و بدون تغییر مانده و هیچ کسی ساکن آن نیست که خاطرات روزهای گذشته را برایم یادآوری می‌کند.

معلمی پس از 25 سال در بین دانش‌آموزان خود حضور یافت

این معلم ورزش که وابستگی و دلبستگی زیادی به بردخون دارد بیان می کند که بردخون 25 سال پیش فاقد هرگونه زیرساخت امروزی بوده اما به دلیل شوق کار و تدریس مسافت طولانی اصفهان تا بردخون را با همه سختی و دشواری طی می‌کرده و در محل کارش حضور می‌یافته است.

وی در این سفر با حضور در گلزار شهدا بر سر قبور شاگردان قدیمی خود حاضر شد و با یادآوری خاطرات آن زمان به روح این دانش آموزان مرحوم درود و فاتحه فرستاد.

معلمی پس از 25 سال در بین دانش‌آموزان خود حضور یافت

محمدی با اینکه اکنون در کشور دیگری سکونت دارد اما هرگز بردخون را فراموش نکرده و از هر فرصتی برای ارتباط با این شهر کوچک در جنوب کشور استفاده کرده است.

بسیاری از دانش آموزان این معلم ورزش الان در رده مسئولان منطقه یا استان و برخی به عنوان استاد دانشگاه یا مبلغان برجسته دینی و فرهنگیان تلاشگر به شمار می‌روند بسیاری از دانش آموزان این معلم ورزش الان در رده مسئولان منطقه یا استان و برخی به عنوان استاد دانشگاه یا مبلغان برجسته دینی و فرهنگیان تلاشگر به شمار می‌روند که این موجب خوشحالی و رضایتمندی معلم ورزش 25 سال پیش بردخون شده است.

رضا محمدی پس از انتقال به اصفهان با مدرک کارشناسی ارشد اولین کلینیک درمان بیماری پاهای گازانبری و پرانتزی و قوز کمر را در ایران راه‌اندازی می‌کند که هدفش شناسایی و مداوای این بیماران بوده و پس از تهیه فیلمی مستند و حرفه‌ای و ارسال به سراسر ایران از سوی مسئولان بلندپایه تشویق می‌شود.

معلمی پس از 25 سال در بین دانش‌آموزان خود حضور یافت

وی برای ادامه تحصیل و تکمیل تخصص خود به کشور هلند سفر می‌کند و پس از زبان‌آموزی و آموزش‌های تکمیلی کلینیک فیزیوتراپی را در این کشور راه‌اندازی می‌کند و به تیم‌های ورزشی مشاوره می‌دهد.

محمدی با ذکر خاطره‌ای از دوران معلمی خود در بردخون گفت: در آن سال‌ها سه نفر از دانش آموزان ابتدایی در مسابقات تنیس روی میز منطقه شرکت کردند و پس از کسب مقام در مسابقات شهرستان و استان برای حضور در مسابقات کشوری برگزیده شدند اما پس از برگشت به اصفهان یکی از این افراد به سختی با من تماس گرفت و خبر حذف خود در استان را داد.

معلمی پس از 25 سال در بین دانش‌آموزان خود حضور یافت

وی افزود: این دانش آموز خبر را با گریه به من رساند که بدون توقف اصفهان را به مقصد شهرستان دیر ترک کردم اما در این شهرستان به نتیجه‌ای نرسیدم و به ناچار عازم مرکز استان بوشهر شدم و در آنجا با رایزنی و دلایل مستدل حق این دانش‌آموز را گرفتم و پس از اخذ مجوز حضورش و تحویل به او به اصفهان برگشتم.

این سرگذشت کوتاهی از معلم 25 سال پیش بردخون است که به دانش آموزان خود عشق می ورزید و باز آنان را فراموش نکرده است و دانش آموزانش چون پروانه گرد وجودش بودند و طاقت دوری او را نداشتند.