مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با فرارسیدن ایام پایانی سال تحصیلی، دو هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه دوم و 120معلم استان به راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمد رضا جهان در نشست ظهر دوشنبه برنامه ریزی راهیان نور در سمنان، ضمن اشاره به برنامه ریزی اعزام دو هزار و 120نفر از دانش آموزان و معلمان استان به راهیان نور۹۶، ابراز داشت: در سال تحصیلی گذشته نیز دو هزار و 300 دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام شدند که خوشبختانه امسال استقبال خوبی از این اردوی معنوی شده است.

وی افزود: 300نفر از دانش آموزان استان سمنان در این اردوی معنوی که در ماه آتی برگزار می شود به مناطق عملیات غرب کشور و یک هزار و 700نفر دیگر به جنوب و استان خوزستان اعزام می شوند که برنامه ریزی برای حضور معلمان و پرسنل آموزش و پرورش و همچنین اسکان این دانش آموزان صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه این استان پیشگام اعزام اردوهای راهیان نور دانش آموزی است، ابراز داشت: حضور دو هزار دانش آموز در 110 هزار دانش آموز سطح استان، از میانگین نرم کشوری بالاتر است.

جهان تاکید داشت: درطول سه سال گذشته بیش از 14 هزار دانش آموز استان سمنان به ارودهای راهیان نور اعزام شدند که این جز در سایه برنامه ریزی دقیق و همچنین همراهی نهادهای ذی ربط با مقوله راهیان نور ممکن نبود.

وی افزود: راهیان نور به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان همواره مورد استقبال خانواده های استان قرار دارد.