مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج گفت: با خانواده هایی که مانع تحصیل فرزندانشان شوند برخورد قانونی می شود که جریمه نقدی تا زندان از جمله مجازات برای چنین افرادی است.

به گزارش مرور نیوز، سید فواد حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد مبادی بی سوادی که در فرمانداری سنندج برگزار شد، گفت: در قالبت ستاد پشتیبانی سواد آموزی شهرستان سنندج برنامه ریزی هایی برای ایجاد مرکز یادگیری در ناحیه یک انجام شد که وزارت خانه این مرکز را تایید نکرد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج اظهار داشت: در سال جاری به فکر راه اندازی مرکز یادگیری در ناحیه یک سنندج هستیم و چون این مرکز می تواند به نیاز های دیگر دستگاه ها کمک کند انتظار داریم که در راستای راه اندازی چنین مرکزی ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری جدیت لازم را برای اجرای قانون داریم، افزود: در مجموعه شهرستان اگر خانواده ای شناسایی شود که مانع تحصیل فرزندش می شود طبق قانون با آن برخورد ی کنیم.

حسینی گفت: قانون گذار قوه قضایه را موظف کرده است که خارج از نوبت به پرونده چنین افرادی بپردازد و از جریمه نقدی تا زندان از جمله مجازات هایی است که برای چنین افرادی در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با بیان اینکه امید است که برای برخورد با چنین خانواده هایی کار به قوه قضایه کشیده نشود، اظهار داشت: برای ریشه کن کردن بی سوادی در سال جاری در شهرستان سنندج حاضر به انجام هر کاری هستیم.

حسینی ضمن گلایه داشتن از عدم حضور بخشداران و شهردار سنندج، گفت: طبق قانون باید این افراد در جلسه حضور داشته باشند اما آقای شهردار زمان زیادی است که ما را لایق نمی داند و مشخص نیست که کدام قانون چنین اجازه ای به وی داده است که در جلسات حضور پیدا نکند.

وی افزود: تمام دستگاه ها برای ریشه کن شدن بی سوادی باید با آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند و حاضرین در جلسه نیز تنها حضور نداشته باشند بلکه در بحث ها شرکت کنند تا کار گروهی قدرتمند را تا رفع بی سوادی به پیش ببریم.