فرماندار شهرستان اهر گفت: توجه به کیفیت مدارس شهرستان اهر از لحاظ امکانات و تجهیزات مورد نیاز آموزشی از اولویت های مهم است.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد عابدی عصر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، گفت: با همت خیران مدارس منطقه نوسازی شده و یا در حال نوسازی است که در کنار احداث ساختمان نباید از لحاظ تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آموزشی غافل شد .

وی، افزود: تجهیزات مورد نیاز از جمله کامپیوتر مدارس و تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای شهرستان اهر باید به روز و جوابگوی معلمان و دانش آموزان باشد .

عابدی، از معطوف شدن مدارس فقط به افزایش درصدی قبولی دانش آموزان به هر نحو ممکن انتقاد کرد و گفت: در مدارس به جای کیفیت تحصیل، افزایش درصد قبولی در اولویت است و این کار ممکن است باعث شود دانش آموزان به جایی اینکه فکرشان به تحصیل باشند به فکر نمره باشند که لازم است در این زمینه مسئولان امر چاره ای بیاندیشند.

توجه به امکانات آموزشی مدارس اهر/بازماندن دختران روستایی از تحصیل

ضرورت اجرای برنامه های مختلف برای اوقات فراغت دانش آموزان

در این جلسه امام جمعه شهرستان اهر نیز، با اشاره به اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان خواستار برنامه ریزی های لازم برای اجرای برنامه های علمی، هنری، فرهنگی، ورزشی و دینی برای دانش آموزان شهرستان اهر شد .

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، گفت: در اجرای برنامه های اوقات فراغت کیفیت باید در اولویت باشد و هدف صرف افزایش شرکت کنندگان و ارایه آمار نباشد .

وی، گفت: با توجه به اینکه امروز از طریق فضاهای مجازی جوانان و به خصوص دانش آموزان مورد تهدید قرار می گیرند، لازم است نسبت به آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان در خصوص خطرات این فضاها غفلت نشود.

توجه به امکانات آموزشی مدارس اهر/بازماندن دختران روستایی از تحصیل

باز ماندن دختران روستایی از تحصیل در مقاطع بالاتر

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر نیز، باز ماندن دختران روستایی از تحصیل در مقاطع بالاتر را از مشکلات عنوان کرد .

جعفر شجاعی گفت: متأسفانه دختران روستایی با ازدواج تا یک مقطع تحصیل می کنند و تا مقاطع بالاتر نمی توانند تحصیل کنند .

وی همچنین از آماده شدن 55 پایگاه اوقات فراغت جهت اجرای برنامه ها برای دانش آموزان شهرستان اهر خبر داد.