معاون اداری و مالی وزیر علوم گفت: در حال حاضر 180 دانشگاه بودجه هشت هزار و 500 میلیارد ریالی را در اختیار دارند و تلاش می‌کنیم این بودجه سال آینده به 17 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دانشگاه صنعتی اصفهان، شانزدهمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور، با حضور معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد .

حسین عسگریان با بیان این که دانشگاه‌ها از نظر اعتباری مستقل هستند، گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف به آنها کمک کنیم .

وی با تأکید بر لزوم دیدار رؤسای دانشگاه‌های برتر کشور با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اول رئیس‌جمهور؛ این دیدارها را در تبیین مسائل علم و فناوری دانشگاه‌ها برای مسئولین کشوری بسیار مؤثر دانست .

معاون اداری، مالی و پشتیبانی منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به رغم مشکلات موجود در کشور، در حال حاضر 180 دانشگاه بودجه هشت هزار و 500 میلیارد ریالی را در اختیار دارند و تلاش می‌کنیم این بودجه را در سال آینده به 17 هزار میلیارد ریال در حوزه‌های مختلف افزایش دهیم .

عسگریان، شناسایی منابع داخلی، خلق منابع و استفاده از آن ها را از جمله اولویت‌ها در این زمینه دانست و ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش می کند تا با اصلاح برخی قوانین، به مراکز علمی و آموزشی دانشگاهی کشور کمک کند.

وی با بیان این که بدنه آموزش عالی در برنامه ششم توسعه خیلی مناسب نیست و لازم است با تلاش، تغییراتی در آن صورت پذیرد، افزود: ضروری است از منابع موجود و قانون برنامه ششم توسعه، جهت ارتقای دانشگاه‌های برتر کشور حداکثر بهره‌برداری صورت پذیرد .

معاون اداری، مالی و پشتیبانی منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اضافه کرد: طرح بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد به صورت پایلوت در دانشگاه شیراز در حال انجام است .

گفتنی است: شانزدهمین نشست معاونین اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ و برتر کشور تا فردا به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد .