رییس دانشگاه آزاد اشاره به اجرایی شدن طرح تعاون هیأت علمی در استانها، گفت: این طرح بدان معناست که اعضای هیأت علمی در سطح استان می‌توانند ساعات موظفی خود را پر کنند.

به گزارش مرور نیوز، دکتر فرهاد رهبر در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل که با حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح تعاون هیأت علمی در استانها، بیان کرد: این طرح بدان معناست که اعضای هیأت علمی در سطح استان می توانند ساعات موظفی خود را پر کنند، به عبارت دیگر این طرح کمک می کند از توان اعضای هیأت علمی در واحدها و مراکز دانشگاهی استان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه براساس طرح تعاون هیأت علمی در استانها، اعضای هیأت علمی صرفاً متعلق به یک واحد دانشگاهی نیستند ادامه داد: اعضای هیات علمی می توانند در سطح استان می توانند به ارائه خدمت بپردازند. همچنین در صورتی مجاز به استفاده از استادان حق التدریس هستید که ساعات موظفی اعضای هیأت علمی کامل شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر عضو هیأت علمی دارید که دارای شرایط آموزشی، پژوهشی و فرهنگی لازم برای ارتقاء مرتبه علمی است، به کمیسیون های مربوطه معرفی کنید.

دکتر رهبر به استقلال مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تاکید کرد: استقلال مرکز آزمون، مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در حال پیگیری است و در همین رابطه طرحی آماده شده که در اولین فرصت ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و دانش بنیان واحد اردبیل، گفت: محصولات خوبی در این نمایشگاه ارائه شده بود که حکایت از آن دارد که دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل دارای توانمندیهای ویژه ای است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: براساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری سهم بودجه پژوهشی از تولید ناخالص داخلی باید بالای 4 درصد باشد، در حالی که امروز در کشور این بودجه زیر نیم درصد است.

دکتر رهبر با بیان اینکه در دنیا، متون آموزشی از پژوهش استخراج می شود، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی زمانی بار زمین مانده آموزش در کشور را برداشت و الان باید علاوه بر آموزش بیشتر تلاش خود را بر روی پژوهش و تحقیق متمرکز کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد،‌دکتر رهبر در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی دو پارک علم و فن آوری داریم که قرار است در 10 استان به صورت پایلوت 10 پارک علم و فناوری ایجاد کنیم و تا پایان برنامه چهار ساله، 30 پارک علم و فن آوری در 30 استان خواهیم داشت.