رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: فشار روانی ناشی از مشکلات مخرب تر است و اعتقاد دارم این می‌تواند یک فرصت برای ملت ما باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، در نشست هم‌اندیشی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه با اشاره به مشکلات اقتصادی که به‌دنبال تحریم‌ها به وجود آمده است، گفت: فشار روانی ناشی از مشکلات مخرب تر است و اعتقاد دارم این می‌تواند یک فرصت برای ملت ما باشد. ما ملتی هستیم که در طول تاریخ همواره ثابت کرده‌ایم که اهل مقاومت هستیم و پشت‌هم می‌ایستیم.

وی با بیان این‌که در طول تاریخ ثابت شده است تکامل و تعالی همراه با دردسر و رنج میسر می‌شود، اضافه کرد: هر زمانی ما در شرایط فشار و سختی قرار می‌گیریم اراده بیشتری برای تفکر، تعقل، تلاش و ممارست شکل می‌گیرد که در نهایت به رشد و موفقیت منتج می‌شود کمااینکه در این شرایط باید شبانه‌روز تلاش کرد چراکه تمام استعدادها و هنرها در این رنج‌ها نمایان خواهد شد.

وی تأکید کرد: متأسفانه در این وضعیت افرادی هستند که بدون دلیل و استدلال مسائل را بزرگ‌تر از آنچه هست در بین عوام جلوه داده و خواسته یا ناخواسته روحیه و اراده مردم را تخریب می‌کنند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین به موضوع استفاده و حمایت از کالای ایرانی به تشریح برنامه‌های دانشگاه از ابتدای سال تاکنون در راستای شعار «حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی» پرداخت و اظهار کرد: دیدگاه عدم اعتماد به تولید داخلی بسیار منفی بوده و به کشور ضربه خواهد زد. این در حالی ‎ است که استفاده از کالاهای داخلی برای نیاز بهداشتی درمانی در دانشگاه و مدیریت منابع و هزینه‌ها مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه از ابتدای سال تاکنون بوده است.