رئیس قوه قضاییه گفت: شفافیت در نظام اقتصادی، یک امر بسیار ضروری است و کارهایی که برای تشکیل این سامانه‌ها صورت گرفته است باید به طور جدی به سامان برسد.

به گزارش مرور نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه  گفت: قانون ارتقای سلامت نظام اداری قانون خوبی است و از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم زمان اجرای آن تمدید شود.

وی افزود: قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون خوب و کارآمدی در زمینه پیشگیری است و ابزاری در دست خود مدیران اداری برای برخورد با تخلفات است و در اختیار دستگاه قضایی نیست.

وی ادامه داد: خود مدیران در سازمان و ادارات و هئیت‌های رسیدگی به تخلفات اداری نباید فقط نسبت به کارمندان و کارکنان در سطوح پایین کار آمدی داشته باشد بلکه باید در همه سطوح کارآمد باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: در همه سطوح در نظام اداری، قانون رسیدگی به تخلفات اداری و فعال کردن هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری می‌تواند بسیار کار آمد و در ایجاد سلامت اداری موفق باشد.

رئیسی افزود: فلسفه فعال شدن حراست این بوده است که چشمان بیدار مدیران اداری در سراسر کشور باشند و حراست‌ها باید با بینایی، شنوایی، حساسیت و پیگیری، مسائل را در ادارات پیگیری کنند و نگذارند فساد در ادارات شکل بگیرد و این اقدام می‌تواند در پیشگیری از فساد موثر باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: فعال شدن نظارت‌های درون سازمانی می‌تواند بهترین راهکار باشد برای باز شدن چشم و گوش مدیران به منظور خوب دیدن مسائل، نواقص و کاستی‌ها و رفع آن‌ها تا مسائل به معضل تبدیل نشود.

رئیسی افزود: این اقدامات حتماً می‌تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

وی گفت: قصد داریم همه این بخش‌ها را پیگیری کنیم هم در سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی زیر نظر قوه قضاییه و هم دادگاه‌های ما کار رسیدگی به پرونده‌های را با قوت دنبال می‌کنند. به امید آنکه نظام اداری ما در تراز انقلاب اسلامی و دور از هر گونه فساد باشد.

رئیس قوه قضاییه گفت: باید شفافیت را در نظام اداری کشور نهادینه کنیم.

رئیسی در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: سامانه‌هایی که امروز در گمرکات نظام صادرات و واردات، نظام پولی و بانکی در کشور، نظام مالیاتی وبخش‌های مختلف کشور آغاز بکار کرده است باید به هم متصل شود و بتواند یک کارآفرین؛ سرمایه گذار، واردکننده، صادرکننده و دریافت کننده تسهیلات از بانک را نظارت پذیر کند.

وی گفت: امروز با این سامانه‌ های دیجیتال که فعال هستند، دسترسی به شفافیت نظام اقتصادی، امری نشدنی نیست.

رئیسی افزود: برای افزایش نظارت پذیری باید یک شبکه و سامانه هوشمند داشته باشیم تا به هنگام همه تحرکات اقتصادی را رصد و از فساد جلوگیری کند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: شفافیت در نظام اقتصادی، یک امر بسیار ضروری است و کارهایی که برای تشکیل این سامانه‌ها صورت گرفته است باید به طور جدی به سامان برسد.

رئیس قوه قضائیه گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آنچه در راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار داشته، تعامل سازنده با ملت‌ها و دولت هاست.

سید ابراهیم رئیسی در ادامه نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه افزود: راهبرد تعامل، همکاری و همراهی سازنده با همه کشورها و ملت‌ها و دولت‌ها و عموم کشورها همواره از راهبردهای جمهوری اسلامی بوده و هست.

رئیس قوه قضاییه افزود: اما در مقابل آن دسته از کشورهایی که به صورت نادر مانند کشور متخاصم آمریکا همواره بنای دشمنی در برابر جمهوری اسلامی ایران دارند، راهبرد جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.

وی گفت: این راهبرد همواره وجود دارد و ملت و مسئولان هم به این راهبرد پایبند هستند.

رئیسی افزود: با هر دولت و ملتی که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران کار و همکاری کند، همواره راهبرد ما راهبرد سازنده و همکاری است، اما در برابر آن دسته از دولت‌ها که بخواهند مخاصمه، فتنه و دشمنی کنند؛ راهبرد ما مقاومت و ایستادگی است.

وی اضافه کرد: آن دسته از دشمنان ما هم که از مذاکره دم می‌زنند، دنبال رفع مشکل مردم ایران نیستند، بلکه دنبال تضعیف راهبردهای قوی ملت ما هستند و دنبال کاهش نقش جمهوری اسلامی در منطقه و اختلاف آفرینی در داخل هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: آن‌ها دنبال این هستند که توافق ظالمانه‌ای را بر ملت مسلمان ما تحمیل کنند و نمی‌خواهند مشکلی از جمهوری اسلامی حل شود.

رئیسی گفت: راهبرد مقاومت راهبرد موفقی است که تاکنون هم جواب داده است و امروز ملت‌های مسلمان هم متوجه همین راهبرد هستند و این راهبرد می‌تواند راهبرد موثری باشد و می‌تواند آن‌ها را در برابر دشمنان توانمند کند.

رئیسی در نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام افزود: شکوه و عظمتی که ملت‌های مسلمان از سراسر عالم در حماسه مثال زدنی اربعین آفریدند و بیش از ۱۷ میلیون دلداده حضرت ابا عبدالله گردهم آمدند و جبهه متحدی را در برابر همه دشمنی‌ها شکل دادند؛ ارزشمند است و باید آن را قدر دانست.

وی گفت: باید شکرگزار خداوند متعال باشیم که این همه دل‌ها را متوجه وجود مقدس حضرت امام حسین علیه السلام کرد و این همه جمعیت، با همت، اراده پولادین و اخلاص در این مسیر گام گذاشتند.

رئیسی افزود: گردهمایی و راهپیمایی عظیم اربعین، سرمایه عظیمی است که باید قدر آن را دانست؛ این راهپیمایی عظیم به رغم خواست دشمنان برای شکل‌دهی حوادث خاص؛ بدون کوچک‌ترین حادثه‌ای انجام شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: این گردهمایی عظیم، رمز وحدت و آرامش امت اسلامی و رمز پیشرفت خواهد بود.

وی افزود: باید از رهبر معظم انقلاب اسلامی که با تشویق و ترغیب برای شکل‌‍گیری این حرکت عظیم، مسیر را هموار کردند، تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: از دولتمردان، مرزبانان، نیروی انتظامی و مسئولان در بخش‌های مختلف که برای تشرف زائران، زحمت کشیدند هم باید قدردانی کرد.

وی افزود: از ملت، دولت و مرجعیت در عراق نیز تشکر می‌کنیم.

وی گفت: احساس ما این است که همبستگی و همدلی بیش از همیشه میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و بحمدالله بصیرت دو ملت مثال زدنی است.