سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 30 مهر 98 خبر داد

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران سه شنبه 30 مهر 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 77 در وضعیت سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 56 همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

وی گفت: پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه روز سه‌شنبه (30 مهر 98)، تجمع آلاینده‌ها در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد که عمدتاً ناشی از جو نسبتاً آرام و ازدیاد تردد خودروها در این بازه زمانی است.

نظری افزود: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی و رشد ابرناکی همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران در ساعات بعدازظهر روز جاری، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و با تداوم این وضعیت جوی تا شامگاه سه‌شنبه، با وجود افزایش حجم ترافیک شبانگاهی، کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت در وضعیت مطلوب قرار خواهد گرفت. 

وی  بیان کرد: رفته رفته با کاهش سرعت باد و شرایط جوی آرام همراه با با پوشش ابری تا صبح روز چهارشنبه (1 آبان 98)، انتظار می‌رود هم‌زمان با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل افزایش پیدا کرده و به تبع آن شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد برقرار گردد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: این وضعیت جوی تا پایان روز چهارشنبه ادامه داشته و با محدود کردن شرایط مناسب برای پراکنده شدن آلاینده‌ها تا ساعات پایانی چهارشنبه، سبب تجمع آلاینده‌ها در اکثر مناطق شده و پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک کیفیت هوای پایتخت به آستانه شرایط ناسالم (به ویژه برای گروه‌های حساس) برسد.