وزیر کار گفت: با حمایت دولت و خصوصی سازی به دنبال آن هستیم که شرایط مناسبی را در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی ایجاد کنیم تا نگرانی کارگران رفع شود.

به گزارش مرور نیوز،  محمد شریعتمداری  وزیر کار در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی در جمع خبرنگاران گفت: امروز روز مبارکی است که بنیاد کارآفرینی محتوای دیجیتال کار خود را آغاز کرد.

شریعتمداری بیان کرد: جوانان فعال و فرهیخته‌ای در کشور داریم و حیف است از این زیست بوم استفاده نکنیم، امروز افتتاح این بنیاد یک برگ از همکاری بین این وزارتخانه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنیاد کارآفرینی با محتوای دیجیتال نه تنها در تهران بلکه در ۳۱ استان کشور همبند دارد که در سراسر کشور مورد حمایت قرار گرفته است و در فضای زیرساختی کشور نیز شاهد تحولات خوبی هستیم.

وی درباره توسعه فعالیت اپراتور رایتل و رفع مشکلات آن، افزود: رایتل از اپراتور‌های مهم در کشور است و با هماهنگی وزارت ارتباطات کار خود را ادامه خواهد داد.

شریعتمداری افزود: هیچ مشکلی در حوزه مدیریتی این اپراتور با وزارت ارتباطات وجود ندارد، امیدوارم با فضای فنی موجود، اصلاح روش‌های نوآورانه در کسب و کار شاهد پوشش تمامی نقاط از سوی این شرکت و سودآوری آن باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق معوقه کارگران کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در شهر‌های مختلف کشور گفت: عموما مسئله مالکیت باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است، به همین دلیل زندگی کارگران تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با حمایت دولت و خصوصی سازی به دنبال آن هستیم که شرایط مناسبی را در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی ایجاد کنیم تا نگرانی کارگران رفع شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره انتخاب رئیس جدید صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وزیر کار به صورت قانونی می‌تواند در کل صندوق‌ها مدیران را به مدت شش ماه به عنوان سرپرست منصوب کند و سرپرست‌ها کلیه اختیارات مدیران را دارند.

شریعتمداری ادامه داد: در اجرای تبصره یک ماده ۱۷ قانون جامع ساختار نظام تأمین اجتماعی کشور اختلاف نظر وجود داشت که برای رسیدگی به این اختلاف نظر‌ها بین دو معاونت اداری-استخدامی و حقوقی رئیس جمهور مذاکراتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه هفته پیش در جلسه دولت برای این موضوع تصمیم‌گیری شد، افزود: سازمان اداری-استخدامی از بین ۱۴ پیشنهادی که برای معاونت‌ها و ریاست صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کردیم مقرر شد که بررسی‌های لازم را انجام دهد و نتیجه نهایی را اعلام کند.