رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع مدیریت یکپارچه شهری، موضوعی است که توسط مدیریت شهری تهران با جدیت دنبال می شود و شاید ایجاد انسجام در نمایندگی‌ها، نخستین گام داخلی برای تحقق مدیریت یکپارچه وغیرجزیره ای شهری باشد.

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رئیس شورای شهر تهران در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان منتخب شورای شهر تهران در کمیسیون‌ها، سازمان‌ها و مجامع گفت: موضوع نمایندگی‌ها و اعمال نظرات شورا در مراجع مختلف تصمیمی گیری، بحث مهمی است، چرا که اگر یک نگرش واحد و منسجم از سوی نمایندگان معرفی شده از سوی شورا در تصمیم گیری ها و ارائه نظر در کمیسون ها و کارگروه های مربوطه اعمال نشود دچار مدیریت جزیره ای و سلیقه ای می شویم.

وی افزود: در واقع هم اعضای شورا که در مراجعی به‌عنوان نماینده شورا عضویت دارند و هم افرادی که از طرف شورا به‌عنوان نماینده شورا معرفی می‌شوند، باید براساس رویکرد واحد و مکانیزیم تصمیم گیری مشخصی نظرات خود را در چارچوب وظایف قانونی کمیسیون وکارگروه مربوطه اعمال کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود  اولین موضوع را نزدیکی دیدگاه ها و نقطه نظرات قبل از تصمیم گیری است، اظهار داشت: بر همین اساس شورا انتظار دارد که از مشورت و ارائه اطلاعات و نگاه اعضای نمایندگی شورا در موضوعات تخصصی استفاده کند تا بتواند رویکرد منسجم با کمترین تناقض و تضاد را در موضوعات گوناگون اتخاذ کند و به نوعی هم افزایی و نگاه مشترک در حوزه های مختلف برسد.

وی ضرورت هماهنگی و ارتباط مداوم نمایندگان معرفی شده از طرف شورا با مجموعه شورا را از نکات قابل تامل دانست و افزود: این هماهنگی نه تنها قبل از حضور در جلسات ضروری است بلکه باید پس از جلسات نیز جهت تکمیل مستندات، اطلاع رسانی از تصمیمات و برنامه ریزی برای مسایل پیش رو صورت گیرد و سامانه روزآمدی از عملکرد نمایندگی ها در اختیار شورا باشد.

وی گفت: موضوع مدیریت یکپارچه شهری، موضوعی است که توسط مدیریت شهری تهران با جدیت دنبال می شود و شاید ایجاد انسجام در نمایندگی‌ها، نخستین گام داخلی برای تحقق مدیریت یکپارچه وغیرجزیره ای شهری باشد.

هاشمی ادامه داد: با تحولاتی که در حوزه پایش و نمایندگی ها با حضور مجید فراهانی عضو شورا و جدیت و پیگیری ایشان صورت گرفته است امیدواریم شاهد افزایش کارایی، اثربخشی و عملگرایی نمایندگی‌ها در رفع مشکلات شهروندان باشیم و به نحوی عمل نکنیم که صرفا در حلقه های بسته بورکراسی و رفع مسئولیت پذیری قدم برداریم.

وی بیان داشت: بخشی از گلایه‌هایی که شهروندان از مدیریت شهری دارند مربوط به کمیسیون ها وکمیته هایی است که شورا به‌صورت مستقیم یا از طریق معرفی نماینده در تصمیمات آن مشارکت دارد و ما باید از اختیارات و جایگاه خود جهت تسهیل مشکلات مردم استفاده کنیم.