معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از اردیبهشت ماه امسال تمامی کانال‌های اصلی که در زمان بارش شدید باران می‌توانستند خطر آفرین باشند، لایروبی شدند و مشکلات بحرانی آن‌ها برطرف شد.

به گزارش مرور نیوز،  مجتبی یزدانی ،  معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه نیروهای شهرداری تهران از 3 روز گذشته در حالت آماده باش کامل قرار دارند، اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال تمامی کانال‌های اصلی که در زمان بارش شدید باران می‌توانستند خطر آفرین باشند، لایروبی شدند و مشکلات بحرانی آن‌ها برطرف شد. بر این اساس در حال حاضر در کانال‌ها و روددره‌های اصلی مشکل خاصی نداریم.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران در هماهنگی کامل با سازمان هواشناسی، استانداری، فرمانداری، پلیس راهور، منابع طبیعی و کلیه ارگان های مسئول انجام می‌شود، اظهارکرد: قاعدتاً وضعیت شهر در شرایطی که در یک ساعت تا یک ساعت و نیم به‌طور میانگین ۱۶ میلیمتر بارندگی داریم، عادی نیست. با این وجود تنها در چند نقطه شامل حوالی میدان آزادی، پل سنگی در منطقه ۲۱ و ابتدای تونل امیرکبیر با مشکل آبگرفتگی رو به رو بوده‌ایم.

معاون شهردار تهران افزود: در حال حاضر سامانه ۱۳۷، سازمان آتش نشانی و به‌طور کلی نیروهای خدمات شهری در آماده‌باش کامل هستند. ضمن اینکه مدیران خدمات شهری در مناطق تقسیم شده‌اند و با پلیس راهور نیز هماهنگ هستیم.

یزدانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امشب و تا غروب فردا شدت بارندگی‌ها زیاد باشد، گفت: براین اساس حدود ۳۶ هزار نیروی خدمات شهری و عمرانی در تلاش هستند تا همزمان با بارندگی تردد در شهر جریان داشته باشد.