وزیر بهداشت با اشاره به اجباری شدن بیمه سلامت در آینده نزدیک گفت: با اجرای این طرح ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور زیر پوشش قرار می‌گیرند.

به گزارش مرور نیوز،  سعید نمکی ، وزیر بهداشت با اشاره به اجباری شدن بیمه سلامت در آینده نزدیک گفت: با اجرای این طرح ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرای این برنامه را یکی از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: بر اساس این طرح افرادی که درآمد آن‌ها تا ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد است به صورت رایگان و از محل اعتبارات دولتی، افرادی که۵۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند با حمایت ۵۰ درصدی دولت و دیگر افراد با هزینه خود بیمه سلامت می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه دولت تمامی مردم ایران باید زیر پوشش بیمه قرار بگیرند و این امر گام مهمی در راستای عدالت در سلامت محسوب می‌شود.

نمکی با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت تصریح کرد: کاهش پرداخت بیماران، ماندگاری طبیب در مناطق محروم و رسیدگی به بیماران صعب العلاج  از جمله بسته‌هایی است که با بازنگری‌های جدید در خدمت بیشتر به مردم  قرار گرفته است.