قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که ارائه خدمات درمانی به حجم انبوهی از زائران بسیار دشوار است، گفت: داوطلبانه بودن خدمات نیروهای درمانی هلال‌احمر نقطه ایده‌آلی تلقی شده و باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب، برای جبران نقاط ضعف برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش مرور نیوز، ایرج حریرچی با حضور در درمانگاه شفاء۲ جمعیت هلال‌احمر در کربلا، اظهار کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته تعامل نسبتا خوبی میان دستگاه‌های مختلف برای خدمات‌دهی به زائران حسینی  وجود داشت.

وی افزود: باتوجه به حجم کاری بالا در ارائه خدمات درمانی به چندین هزار نفر در چادرها و درمانگاه‌های نجف، بین راه و کربلا، کیفیت خدمات‌دهی بی‌نظیر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فعالیت داوطلبانه کادر درمانی با هلال‌احمر را شایسته تقدیر دانست و گفت: با این حال نمی‌توان گفت در حال حاضر مجموعه امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در حد کافی است، بلکه باید برای ارائه خدمات بهتر در سال‌های آتی تدارکات بیشتری فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبانه بودن خدمات نیروهای درمانی هلال‌احمر نقطه ایده‌آلی تلقی شده و باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب، برای جبران نقاط ضعف برنامه‌ریزی کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حریرچی افزود: خوشبختانه هلال‌احمر امسال توانست با همکاری دولت عراق حجم بیشتری دارو وارد این کشور کند، اما ۲۷۰  قلم دارو کافی نیست و پزشکان مجبور هستند از داروهای مشابه استفاده کنند.