استاندار تهران استاندار تهران با اشاره به اینکه اگر شهرداری ها منابع و تجهیزات ندارند به صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود، گفت: پدافند غیرعامل تخصصی عمل می کند و شرایط ارزان برای پایداری فراهم می‌شود.

به گزارش مرور نیوز،  انوشیروان محسنی بندپی ،  استاندار تهران امروز چهارشنبه (۸ آبان) در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران گفت: با پدیده تغییر اقلیم مواجه هستیم و شرایطی ایجاد می‌شود که هم شدت و مدت زمان بارندگی در دست ما نیست و علم هواشناسی از پیش بینی شدت و مدت ناتوان است.

بندپی بیان کرد: از ۱ آبان ماه تا ۸ آبان ماه ۷۰ میلیمتر بارندگی در طول هفته داشتیم و باید امکانات و اطلاعات و اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم، چرا که اقدامات پیشگیرانه می‌تواند در کاهش آسیب‌ها و خسارات موثر باشد.

او با بیان اینکه در شهر تهران ۶۷ و شهر‌های پیرامونی ۵۲۰ نقطه ویژه و بحرانی وجود دارد، بیان کرد: طی بارندگی های اخیر در بزرگراه های فتح، آزادگان و امام علی (ع) با آبگرفتگی مواجه شدیم.

بندپی با اشاره به اینکه ۱۲ نقطه ویژه در تهران داریم که همزمان با سیل فروردین امکانات شهرداری در این نقاط مستقر بودند، افزود: اقدامات پیشگیرانه شرایطی فراهم کرد که آسیب نبینیم و در سال ۹۸ باید آمادگی بیشتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شروع سال آبی بارش‌های بیشتری داشتیم، اظهار کرد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران باید اقدامات گروهی داشته باشند و وظایف محوله قانونی را به خوبی انجام دهند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگروهی برای پهنه بندی و خطرپذیری سیلاب توسط وزیر کشور اعلام شده و باید این کارگروه شکل بگیرد، افزود: شهر‌های پیرامونی ما نیز از این سیلاب تاثیر می‌گیرند؛ در شهر قدس و بهارستان آبگرفتگی منازل داشتیم و باید شن چاله‌ها را در این مناطق شناسایی و با رعایت ایمنی آن ها را بزطزف کنیم.

بندپی با بیان اینکه به طور میانگین یک میلیمتر فرونشست در روز داریم، بیان کرد: شهر‌های پیرامونی ما به شدت آسیب پذیر هستند؛ آب از تهران به طور سطحی عبور می‌کند و در شهر قدس و بهارستان و ... انباشت می‌شود، لذا  باید طرحی داشته باشیم که آب از شهر‌ها عبور کند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه اگر شهرداری ها منابع و تجهیزات ندارند به صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود، خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل تخصصی عمل می کند و شرایط ارزان برای پایداری فراهم می‌شود.