وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش‌وپرورش برای این که بتواند افراد را برای تغییرات مستمر آماده کند، باید به تمام جنبه‌ های زندگی توجه کند.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش امروز ( پنجشنبه 9 آبان) در آیین افتتاحیه سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی کشور که در فرهنگ‌سرای مصلی‌نژاد برگزار شد، گفت: ماموریت آموزش‌وپرورش آماده‌کردن انسان‌ها برای یک زندگی با نشاط، سالم و عزت‌مند است، کسانی که نتوانند خود را با تغییرات زندگی وفق دهند، دچار اضطراب و دلزدگی خواهند شد. آموزش‌وپرورش برای این که بتواند افراد را برای این تغییرات مستمر آماده کند، باید به تمام جنبه‌های زندگی توجه کند.

وی افزود: وقتی تغییرات به وجود می‌آید، اشتغال نیز شکل دیگری پیدا می‌کند. شاید در دهه‌های آینده، مهارت شغل‌های کنونی از بین برود و مشاغل دیگری وارد شود. از همین‌رو، افراد نیازمندند تا مهارت‌های جدیدی بیاموزند. بنابراین با انسان‌هایی روبه‌رو هستیم که دائم در معرض تغییرات بوده و روی ابعاد زندگی‌شان تاثیر می‌گذارد. باید بتوانیم او را به گونه‌ای آماده کنیم تا در برابر تغییرات بتواند شخصیت و هویت خود را حفظ کند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: سند تحول بنیادین که به آن وفادار هستیم و به دنبال اجرایی‌کردن آن نیز هستیم، تربیت را در این مرحله دیده است و بنا دارد وجوه مختلف افراد را پرورش دهد. اگر به همان اندازه که به وجه اعتقادی، علمی، اقتصادی و... توجه می‌شود، به وجه بدنی توجه نکنیم، وجود ناقصی از افراد شکل خواهد گرفت. توجه به ورزش باید همانند توجه به تمام ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین باشد.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: افتتاح واحدهای ورزشی و سالن‌های روباز و سرپوشیده به قوی‌ترشدن جریان تربیت در جامعه کمک می‌کند. از کسانی که برای احداث این فضاهای ورزشی تلاش کردند تشکر می‌کنم. برای دسترسی به فضاهای ورزشی نیازمند کار گسترده و جدی هستیم. مبنای سرانه ورزشی پیش‌بینی شده در سند تحول بنیادین 1.06 متر مربع است که تا کنون بیش از یک‌سوم این مقدار را توانسته‌ایم، فراهم کنیم.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم استان‌هایی که پایین‌تر از حد متوسط ایران قرار دارند را به این حد برسانیم، به 3 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم و اگر بخواهیم به حد استانداری که در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است دست یابیم، به 21 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: به همت خیرین و اعتبارات دولت و استانی 158 پروژه ورزشی در استان‌های مختلف امروز افتتاح شد که 142 پروژه مربوط به سالن‌های روباز و سرپوشیده و 16 پروژه هم استخرهایی است که از ابتدای مهرماه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. این تعداد پروژه 488 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که 30 درصد هزینه‌های آن از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات دولت و کمک‌های خیرین هزینه شده است.