رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجموعه شهرداری تهران با موضوع بارندگی و بارش ها به صورت مسؤولانه برخورد کرد و شهرداری پای کار بود

به گزارش مرور نیوز،  محسن هاشمی ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز شورای شهر تهران  اظهار کرد: روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان سال ۴۳ امام خمینی به ترکیه تبعید شدند و در ۱۳ آبان ۵۷ هم ۵۶ نفر از دانش آموزان به شهادت رسیدند.

هاشمی گفت: در هفته اخیر شاهد بارندگی های مناسبی در سطح تهران بودیم که گفته می‌شد نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته و نسبت به متوسط ۵۰ سال گذشته ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با زحمات خالصانه همکاران مان در شهرداری این حجم بارش‌ها به داخل مسیرها هدایت شد و به واسطه تمیزی مسیل‌ها شاهد اتفاق بدی نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری تهران با موضوع بارندگی و بارش ها به صورت مسؤولانه برخورد کرد و شهرداری پای کار بود.

هاشمی ادامه داد: مشکلات ناشی از روان آبها به دو دلیل است اولی ریختن زباله‌ها که یک مشکل فرهنگی است که باید با تبلیغ و آموزش حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مسئله دوم کافی نبودن سیستم جمع آوری آبهای سطحی است که باید با پروژه‌های عمرانی این مشکل بر طرف شد.

وی افزود: از سال ۸۶ که لیستی از مناطق دارای آب گرفتگی بیرون آمد به درستی این نقاط مرتفع نشد و فکر می‌کردند که سال به سال میزان بارش‌ها کمتر می‌شود.

هاشمی گفت: اما از این پس در سال‌های تر سالی قرار داریم و به نظر می‌رسد مدیریت شهری این دوره باید فکری برای آنها بکند تا در سال‌های آینده مشکلی نداشته باشیم.