رئیس دادگستری استان تهران گفت: ما مشکلی که در جامعه داریم مهجوریت قانون است و قانون مورد بی مهری قرار می‌گیرد و باید توجه شود که صلاح نظام به اجرای قانون است.

به گزارش مرور نیوز،  محمدجواد حشمتی ، رئیس دادگستری استان تهران در مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات اظهار کرد: در اصل ١٦٨ قانون اساسی اینگونه آمده که تعدادی دانشمند هر چند که مجتهد نباشند ولی برای جلوگیری از اشتباه قاضی لازم است و این اعضا برای اطمینان بخشی آرای محاکم حضور دارند و این را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس دادگستری استان تهران افزود: نظام جمهوری اسلامی بلافاصله بعد انقلاب موضوع هیات منصفه را پیش بینی کرد.

وی افزود: ما مشکلی که در جامعه داریم مهجوریت قانون است و قانون مورد بی مهری قرار می‌گیرد و باید توجه شود که صلاح نظام به اجرای قانون است.

حشمتی افزود: امیدواریم در این بخش و سایر حوزه‌ها توجه به قانون را سرلوحه کارمان قرار دهیم. در بحث هیات منصفه در دو سال گذشته آمار قابل تقدیر است و اقای کسائیان به عنوان دبیر هیات منصفه فعال‌ترین عضو بودند.

رئیس دادگستری استان تهران بیان کرد: اعتقاد داریم هیات منصفه پشتوانه خوبی برای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است و لازمه آن حضور پررنگ و مطالعه لازم و بررسی اساسی است. دو نکته در هیات منصفه برجسته است که اول که باید در وقوع جرم اظهار نظر کنند و دومی این است که آیا فرد مستحق تخفیف است یا خیر که لازمه آن شناخت کافی است.