استاندار تهران گفت: راهپیمایی امروز به مناسبت ۱۳ آبان که روز نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی است خود به منزله پدافند غیرعامل قلمداد می‌شود که لرزه بر دل استکبار جهانی می‌اندازد.

به گزارش مرور نیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در سومین نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران گفت: باید از همه دستگاه‌هایی که تلاش کردند و همکاران ما در پدافند غیرعامل استان تهران را یاری رساندند تا نهایتا در ارزیابی‌ های استان‌ های کشور، تهران به عنوان استان ممتاز قلمداد شود، قدردانی کنم. این رخداد نشان از درک موضوع مهم پدافند غیرعامل در استان تهران است.

وی افزود: پدافند غیرعامل موضوع پراهمیتی است، به شکلی که رهبر معظم انقلاب این مسئله را بسیار مهم معرفی کردند و تأکیدات ایشان بر اهمیت این بخش افزود. قطعا با پدافند غیرعامل می‌توان مقاومت و اثربخشی اقدامات را افزایش داد. حضور حماسی مردم انقلابی و باانگیزه ما هم در راهپیمایی اربعین که بیش از ۳.۵ میلیون نفر در آن شرکت کردند و همچنین راهپیمایی امروز به مناسبت ۱۳ آبان که روز نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی است خود به منزله پدافند غیرعامل قلمداد می‌شود که لرزه بر دل استکبار جهانی می‌اندازد.

وی ادامه داد: ما بحمدلله این نگاه را روز به روز افزایش می‌دهیم تا اثربخش بودن اقدامات به عنوان یک فرهنگ در همه دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود و گسترش پیدا کند. ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب به لحاظ جنگ نظامی، جنگ سایبری و اقدامات تروریستی علیه ملت و نظام و انقلاب توسط استکبار جهانی در معرض تهدید بوده است و هیچ گاه این تهدیدات متوقف نشده و روز به روز ابعاد آن گسترش پیدا می‌کند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل امر بسیار واجبی است، افزود: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و توجه و الزام به موضوعات پدافند غیرعامل در آحاد جامعه و مسئولان ایجاد شود. قطعا اگر مردم در اقدامات ما همراهی نداشته باشند در رسیدن به اهداف‌مان موفق نخواهیم بود لذا همراهی مردم نقش ممتازی در این حوزه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید مستندسازی اقدامات به طور جد مد نظر قرار گیرد. متأسفانه از گذشته در ثبت و مستندسازی اقدامات برای بهره‌برداری آیندگان به عنوان تجربه، ضعف وجود داشته در حالی که مستندسازی می‌تواند به عنوان دستاورد و گنجی برای آیندگان قلمداد شود که با تقویت نقاط قوت و رفع ضعف‌ها نقش بسزایی در پیشبرد اهداف داشته باشد.

محسنی بندپی ادامه داد: افزایش تولید کالا در کشور را شاهدیم، تولیدی که خود به عنوان پدافند غیرعامل قلمداد می‌شود و به نوعی اضطراب، یأس و نگرانی که دشمن به مردم پمپاژ می‌کند را به عنوان یک عامل بازدارنده خنثی می‌کند.