اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در ارتباط با کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را به ۱۴ وزارتخانه و سازمان و نهاد برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری محیط زیست، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت در ارتباط با کاهش آلودگی هوای کلانشهرها را به ۱۴ وزارتخانه و سازمان و نهاد برای اجرا ابلاغ کرد.

متن و تصویر این مصوبه و ابلاغیه به شرح زیر است:

تصویب نامه هیأت وزیران

باسمه تعالی

با صلوات بر محمد و آل محمد

وزارت کشور ـ‌ وزارت راه و شهرسازی ـ وزارت نفت ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ وزارت دادگستری ـ وزارت آموزش و پرورش ـ وزارت اطلاعات ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ معاونت اجرایی رئیس‌جمهور ـ سازمان برنامه و بودجه ـ سازمان حفاظت محیط‌زیست ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۸/۲۶ به پیشنهاد شماره ۱۰۴۷۴۱ مورخ ۱۳۹۵/۸/۲۳ معاونت اجرایی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱- در بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۲۸۴۵۴/ت ۵۳۱۷۳/هـ مورخ ۱۳۹۵/۴/۲ عبارت «بیست درصد (۲۰%)» به عبارت «مصوب شورای پول و اعتبار» اصلاح و عبارت «بانک شهر» قبل از عبارت و «توسعه تعاون» اضافه می‌شود.

۲- خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل‌ونقل عمومی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات بانکی، تا پایان سال ۱۳۹۵ از شمول تصویب‌نامه شماره ۲۱۱۸۴۹/ت ۳۹۳۹۹هـ مورخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۶ و نیز از شرط عدم بدهی غیرجاری و چک برگشتی مستثنی می‌باشند. طرح مذکور در خصوص خودروهای مختلف زیرنظر کارگروه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اجرا می‌شود.

۳- وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است ظرف شش‌ماه، زمان تعمیرات اساسی سالانه واحدهای صنعتی مستقر در محدوده و حریم کلانشهرها (هیدروکربوری و برقی) را متناسب با سوخت مصرفی واحدهای مذکور به نحوی تعیین نمایند که تعطیلات مربوط به تعمیرات موردنظر به چهار ماه پایانی سال منتقل شود.

۴- سازمان ملی استاندارد ایران موظف است ظرف سه ماه نسبت به تدوین استاندارد ملی یا تعیین استاندارد مرجع تجهیزات مورداستفاده در مراکز معاینه فنی اقدام و نتیجه را جهت طی مراحل تأیید اجباری شدن به شورای عالی استاندار ارسال نماید.

۵- متن زیر به جدول پیوست تصویب‌نامه شماره ۱۶۵۸۷۹/ت ۵۰۳۶۸ک مورخ ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ درخصوص جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل‌ونقل عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی الحاق و عبارت «به ازای تردد در هر (۲۴) ساعت یکبار» به انتهای ردیف (۶۳) جدول یادشده اضافه می‌گردد:

2280077

2280078