شهردار تهران گفت: در تهران تقسیم کار خوبی برای مواجهه با شرایط بحرانی صورت گرفته است و البته همه دستگاه‌ها باید برای مواجهه با شرایط بحران آمادگی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز،  پیروز حناچی ، شهردار تهران در جلسه فصلی ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که ظهر امروز (14 آبان) با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: من امیدوارم که هیچ اتفاق و حادثه ناخوشایندی برای تهران و هیچ شهر دیگری رخ ندهد اما نکته مهم این است که ما باید برای هر گونه حادثه‌ای آمادگی داشته باشیم.

وی با اشاره به تصویب قانون جدید مدیریت بحران شهر تهران گفت: امیدوارم که در نهایت خروجی این قانون به نفع شهر تهران و مدیریت بحران در این شهر باشد.

حناچی با تاکید بر اینکه در شرایط بحرانی هماهنگی از همه چیز مهمتر است، تصریح کرد: در تهران تقسیم کار خوبی برای مواجهه با شرایط بحرانی صورت گرفته است و البته همه دستگاه‌ها باید برای مواجهه با شرایط بحران آمادگی داشته باشند. چرا که گاهی یک مشکل کوچک می‌تواند یک بحران را ایجاد کند و مثلا شکسته شدن دیواره یک رودخانه می‌تواند حادثه گسترده‌ای را رقم بزند. به همین دلیل نیز تاکید دارم که همه باید آمادگی داشته باشند.

شهردار تهران با بیان اینکه آمادگی و هوشیاری خصیصه مدیریت بحران است به ویژه در کلانشهرها، گفت: به همین دلیل نیز تاکید می‌کنم که همه دستگاه‌ها باید حداکثر هماهنگی را با یکدیگر داشته باشند.

حناچی با اشاره به حوادث غیر قابل پیش بینی و پیشگیری اظهار کرد: در چنین حوادثی باید تمام تلاشمان را بکنیم که اولا خسارت را به حداقل برسانیم. ثانیا بلافاصله بتوانیم اقدامات خود را انجام دهیم. در مورد حوادث قابل پیش بینی نیز طبیعتا باید تلاش کنیم تا از وقوع آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به بارش‌های هفته گذشته در پایتخت ادامه داد: هفته گذشته حدود 65 میلیمتر بارش در کمتر از یک هفته داشتیم که اگر رودها و مسیرهایمان را به موقع لایه روبی نکرده بودیم امکان وقوع سیل هم وجود داشت اما به جز چند مورد آبگرفتگی سطحی در معابر سیلی رخ نداد که البته این موارد را نیز باید مدیریت کنیم. در فروردین ماه امسال نیز حتما به خاطر دارید که شهر تهران تا آستانه جاری شدن سیل پیشرفت اما با آمادگی و هماهنگی دستگاه‌ها خطر سیل رفع شد.