شهردار تهران گفت: یکی از وظایف قطعی سازمان فرهنگی هنری تلاش برای تأمین سرمایه‌های اجتماعی در شهر تهران است.

به گزارش مرور نیوز، آیین تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امروز (شنبه ۱۸ آبان ماه) با حضور پیروز حناچی شهردار تهران ، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رییس هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سعید اوحدی رییس پیشین و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ستاد این سازمان برگزار شد. تعدادی از اعضای هیئت مدیره و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مدیران شهری نیز در این نشست حضور داشتند.  

سعید اوحدی رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری نخستین سخنران مراسم بود که با خیر مقدم به حاضران گفت: تجربه حضور در سازمان فرهنگی هنری یک سرمایه بزرگ و نقطه عطفی در دوره کاری من بود. همکاران و مدیران سازمان فرهنگی هنری سرمایه‌های ارزشمندی هستند و همدلی و انسجام ویژه‌ای در سازمان فرهنگی هنری به عنوان قرارگاه فرهنگی نظام وجود دارد. کارکنان این سازمان کارهای بزرگی انجام داده‌اند و اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور مسئولیت جشن‌های بهار مهربانی در تهران را به سازمان فرهنگی هنری واگذار می‌کند، موید این مسئله است. این ظرفیت آن قدر غنی است که تغییر افراد نمی‌تواند خللی در کار سازمان ایجاد کند.

وی افزود: انتخاب شایسته آقای امرودی با سبقه فرهنگی وسیعشان، مطمئناً می‌تواند منشأ اثرات بسیاری شود. حضور ایشان در سازمان فرهنگی هنری خون تازه‌ای به مجموعه تزریق می‌کند و باعث آرامش خواهد بود. در این مدت اساسنامه سازمان فرهنگی هنری به وضعیت قبلی و درست خود بازگشت. هیئت مدیره‌ای که سازمان فرهنگی هنری در حال حاضر دارد، از وزن بسیار بالایی برخوردار است. کاهش ۳۸ درصدی هزینه‌های جاری نسبت به سال گذشته و افزایش ۵۲ درصدی درآمد سازمان فرهنگی هنری نیز از کارهایی بود که با یاری همکاران حاصل شد.  

اوحدی در پایان گفت: امیدوارم سرمایه بزرگ حضور در سازمان فرهنگی هنری را ذخیره‌ای برای آینده قرار دهم و از همه همکارانم برای زحماتشان در این یک سال و نیم تشکر می‌کنم. همکارانی که در این مدت بدون بودجه فرهنگی با کار شبانه‌روزی خدمات فرهنگی قابل توجهی ارائه کردند.  

حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس جدید سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی مراسم بود که با تبریک هفته وحدت عنوان کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند مسئولیت، مانند امانتی بر گردن شماست. ما را لایق دیدند و این امانت را در اختیارمان قرار دادند و باید بدانیم که این مسئولیت بزرگی بر گردن ماست و در این راه مدیون اسلام و قرآن و خون شهدا هستیم. بالای دست همه ما، مقام معظم رهبری هستند و دو دهه است که افتخار شاگردی ایشان را دارم و امیدوارم بتوانم در راستای دغدغه‌های فرهنگی ایشان فعالیت کنم.

وی اضافه کرد: صداقت، صفا و مقاومت سه ویژگی مهم آقای اوحدی هستند و من ایشان را قبل از حضور در سازمان فرهنگی هنری می‌شناختم. مدیریت فرهنگی شبیه دوی امدادی است و باید کارمان را در ادامه کار روسای پیشین پی بگیریم. عادت کنیم که از مدیران قبل از خودمان به نیکی یاد کنیم و این از تلخی‌های مدیریت در ایران است که برخی، از مدیران قبل از خود شکایت دارند. ما کار را با استفاده از ظرفیت مدیران فعلی سازمان فرهنگی هنری آغاز می‌کنیم و پذیرای همه پیشنهادها هستیم.  

امرودی با اشاره به مأموریت های سازمان فرهنگی هنری گفت: قرار بود سازمان فرهنگی هنری ویترین و نمایه فرهنگی شهر باشد و امروز باید تلاش کنیم شهری سالم با محوریت خانواده، اخلاق، حفظ محیط زیست و... بسازیم و فعالیت‌های موضوعی فرهنگ‌سراهای شهر تهران نیز با این نگاه شکل گرفته است. برای تحقق این اهداف، باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری بهره ببریم و به اساسنامه غنی سازمان فرهنگی هنری که به خوبی نوشته شده پایبند باشیم، چرا که راهبردهای کلان فرهنگی شهر تهران در این اساسنامه آمده است.

وی تصریح کرد: خوشحالم که با حضور در سازمان فرهنگی هنری یک تیم تازه پیدا کرده‌ام و با کنار هم بودن و دست در دست هم نهادن، می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. ضرورت امروز مدیریت فرهنگی شهر تهران، پا نهادن در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است و خودسازی فردی، اجتماعی و سازمانی نخستین مرحله است. بعد باید وارد جامعه سازی شویم و فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری را در به جامعه و میان مردم ببریم. مرحله سوم و نهایی نیز تمدن سازی است که به یاری خدا به آن خواهیم رسید.

پیروز حناچی شهردار تهران سخنران پایانی مراسم بود که عنوان کرد: فرصتی شد که در سازمان فرهنگی هنری حضور پیدا کنیم، سازمانی که پرچم‌دار فرهنگی شهر تهران است و حتی تاثیراتی بر روی کل ایران دارد. از زحمات آقای اوحدی در این مدت تشکر می‌کنیم. استعفای ایشان را بر خلاف میل باطنی پذیرفتیم و تصمیم‌گیری برای انتخاب رییس جدید سازمان فرهنگی هنری کار ساده‌ای نبود.  

وی با اشاره به معیارهای انتخاب رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: سابقه کار فرهنگی، ریشه داشتن در بدنه شهرداری تهران و تجربه و دنیادیدگی سه ویژگی مد نظر برای ریاست سازمان فرهنگی هنری بودند که خوشبختانه آقای امرودی هر سه ویژگی را داشتند و توانستند رأی هیئت امنا را نیز کسب کنند. از آقای فاطمیان‌پور نیز سپاسگزارم که در این مدت سرپرستی سازمان فرهنگی هنری را بر عهده داشتند.  

حناچی افزود: آیات قرآن کریم به ما توصیه می‌کند که از ظن و گمان پرهیز کنیم و قرآن تصریح می‌کند برخی از این گمان‌ها گناه است. در علم حقوق هم اصلی داریم که می‌گوید اصل بر برائت است. متاسفانه گاهی خلاف این عمل می‌شود و مشکلات بسیاری به بار می‌آید. یکی از وظایف قطعی سازمان فرهنگی هنری تلاش برای تأمین سرمایه‌های اجتماعی در شهر تهران است. خیلی مهم است که مردم یک شهر مدیرانشان را بپذیرند و نسبت به آنها بدگمان نباشند. اعتماد مردم سرمایه بسیار مهمی است و کارهای بزرگ را با وحدت کلمه می‌توان انجام داد، همان طور که بزنگاه‌های دشواری مانند جنگ تحمیلی را با اتحاد مردم پشت سر گذاشتیم.

شهردار تهران در پایان گفت: زندگی یعنی امید و حرکت و این دو اکسیر است که می‌تواند در شرایط سخت، جامعه را به جلو براند. باید برای ایجاد امید و نشاط در مردم دنبال بهانه باشیم، به ویژه که تحریم‌های ظالمانه باعث شده شرایط اقتصادی دشواری برای مردم ایجاد شود. انتظاری که از سازمان فرهنگی هنری می‌رود، خروجی‌های فاخر و جریان سازی فرهنگی هنری در کشور است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.  

در پایان این مراسم، حکم ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توسط پیروز حناچی شهردار تهران به حجت‌الاسلام میثم امرودی اعطا و از تلاش‌های مهندس سعید اوحدی تقدیر شد.