مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: 2 رام قطار به خطوط مترو تهران اضافه می شود و در ساخت این واگن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده‌شده است.

به گزارش مرور نیوز،  علی امام ،  مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) درخصوص اضافه شدن 2 رام قطار به خطوط مترو تهران گفتت: تا 2 هفته آینده این 2 رام قطار که از مجموع قطارهای سری C500 است، جهت اضافه شدن به خطوط مترو به بهره‌برداری می رسد.

وی با تأکید بر این‌که در ساخت این واگن‌ها از آخرین تکنولوژی‌های روز استفاده‌شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت این قطارها به‌جای استفاده از بدنه «کربن – استیل» از بدنه آلومینیومی استفاده‌شده که این تغییر در هر واگن 2 تن و درمجموع ۱۴ تن بدنه قطار را سبک‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تأکید کرد: این ویژگی هنگام بهره‌برداری منجر به کاهش مصرف برق و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود.

وی در خصوص تغییرات داخلی و ظاهری این 2 رام قطار گفت: طراحی داخلی این واگن‌ها با رفع برخی از نقاط ضعف، بهینه و شکیل‌تر شده و جنس مواد به کار گرفته شده نیز بهبودیافته است.

امام افزود: ازجمله تغییرات ایجادشده در فضای داخلی قطارها حذف hand way در ورودی واگن‌ها جهت خالی نگاه‌داشتن محوطه ورودی و افزایش سهولت در ورود و خروج مسافر است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان عنوان کرد:  این 2 رام قطار از مجموع 10 رام قطاری است که توسط شرکت واگن سازی تهران تهیه شده است. 4 رام آن در گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است و 4 رام باقی مانده نیز در آینده به خطوط مترو تهران وارد می شود.