مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز (۲۰ آبان) تا پنجشنبه (۲۳ آبان) در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

به گزارش مرور نیوز،  صادق ضیائیان ،  مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز (۲۰ آبان) تا پنجشنبه (۲۳ آبان) در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است، گفت: به سبب پایداری هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای صنعتی و پر جمعیت پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که  امروز (۲۰ آبان) در نواحی مرکزی خلیج فارس بارش پراکنده و احتمال رعد  و برق وجود دارد تاکید کرد: برای سواحل دریای خزر طی روز پنجشنبه (۲۳ آبان) بارش پراکنده و در روز جمعه (۲۴ آبان) بارش باران پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا اواسط فردا غرب دریای عمان، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است همچنین امروز در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی هفته جاری در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و دمای کمینه برای منطقه میانه بین منفی یک تا دو درجه سانتیگراد و ناحیه سراب بین منفی ۷ تا ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی با بیان این که طی سه روز آینده آسمان در مناطق زلزله زده کشور صاف تا قستمی ابری خواهد بود گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه (۲۳ و ۲۴ آبان) در این مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا صاف و غبار آلود با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۲۲ آبان) کمی ابری تا قسمتی ابری در بعضی ساعات غبار محلی با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ سانتیگراد پیش بینی می‌شود.