شهردار تهران گفت: طبق آخرین آمار‌ها نزدیک به ۴ هزار و ۳۶۴ نفر از دانش آموزان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت برای شرکت در انتخابات شهردار مدرسه کاندید شدند و این انتخابات در ۴۴۰ باب مدرسه برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بیست و یکمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با اشاره به اینکه کشوری با سابقه فرهنگی طولانی داریم، اظهار کرد: کشور ما پیش و پس از اسلام جزء یکی از تأثیرگذارترین کشور‌ها در شکل گیری تمدن اسلامی بود و می‌توان گفت بیشترین تعداد سند راه ما در ادبیات فاخر ما آمده است.

شهردار تهران با اشاره به تعداد نامزد‌های انتخابات شهردار مدرسه در مناطق ۲۲ گانه پایتخت گفت: طبق آخرین آمار‌ها نزدیک به ۴ هزار و ۳۶۴ نفر از دانش آموزان در مناطق ۲۲ گانه پایتخت برای شرکت در انتخابات شهردار مدرسه کاندید شدند و این انتخابات در ۴۴۰ باب مدرسه برگزار می‌شود.

حناچی با تأکید بر اینکه می‌خواهم از فرهنگ ایران استفاده کنیم، بیان کرد: ما در هفت پیکر نظامی اشعاری را داریم که بخشی از آ‌ن‌ها به بدیهیات زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند و امروزه ما به شکل یک ضرب المثل از آن‌ها استفاده می‌کنیم و می‌توان گفت مصداق انتخابات شهردار مدرسه در ضرب المثل «کار نیکو کردن از پر کردن است».

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان ما در عرصه مدیریتی مدیران لایقی باشند، باید پله پله فضا را برای آن‌ها آماده کنیم و به عقیده من بزرگترین مشکلی که ما در آموزش و پرورش با آن روبرو هستیم، این است که نباید همه آموزش‌ ها به یک شکل انجام شود.

شهردار تهران بیان کرد: توجه کردن به این نکته می‌تواند ما را در شکوفا کردن استعداد‌های دانش آموزان کمک کند و اگر می‌خواهیم در آینده مدیران ما مدیران لایقی باشند و بتوانند با اعتماد به نفس بالا در عرصه‌های مدیریت کشور حضور داشته باشند باید عرصه را از ابتدای کار برای آن‌ها آماده کنیم.

حناچی با اشاره به اهمیت انتخابات شهردار مدرسه گفت: یکی از مواردی که کمک می‌کند مدیران لایقی داشته باشیم، برگزاری انتخابات شهردار مدرسه است و برای توضیح اهمیت این انتخابات به خاطره‌ای از دوران مدرسه خودم اشاره می‌کنم که در آن زمان که من دانش آموز دوره متوسطه بودم تمام امورات اجرایی مدرسه اعم از برگزاری اردو‌ها را خودمان مدیریت می‌کردیم و در مرحله آخر بود که معلمان در جریان امور قرار می‌گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه کشور ایران قبل از ما بوده و بعد ما هم باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: باید عرصه رقابت را باز کنیم تا بتوانیم از این طریق فضای مدارا و تلاش شهروندان را گسترش ببخشیم.