رییس کل دادگستری استان تهران گفت: با یک همگرایی منطقی در تمامی سطوح، می توان در جهت رفع معضلات گام برداشت و به حصول نتیجه امیدوار شد. وی در این خصوص بر بازدید مستمر قضات و مدیران قضایی از زندانها تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، شورای معاونین دادگستری استان تهران با حضور اعضاء و به ریاست محمدجواد حشمتی ،  رییس کل دادگستری استان تهران در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه، رئیس کل دادگستری استان تهران در سخنانی اظهار داشت: در جهت تحقق برنامه‌های تحولی قوه قضائیه لازم است از تمامی ظرفیت های قانونی در بخش های مختلف استفاده شود، لذا کلیه معاونت ها در راستای وظایف محوله با حدیت کامل و با روحیه جهادی گام بردارند تا ان‌شاءالله با برنامه ریزی دقیق در فرجه زمانی مناسب شاهد خروجی آن و متعاقبا ارتقای اعتماد عمومی نسبت به عدلیه باشیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ما با دو معضل مهم اطاله دادرسی و افزایش جمعیت کیفری مواجه هستیم که اجرای عدالت را با مشکل روبرو ساخته است که با یک همگرایی منطقی در تمامی سطوح، می توان در جهت رفع معضلات فوق گام برداشت و به حصول نتیجه امیدوار شد. وی در این خصوص بر بازدید مستمر قضات و مدیران قضایی از زندانها تاکید کرد.

حشمتی افزود: استفاده بهینه از امکانات و رعایت صرفه جویی در کلیه زمینه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور و در عین حال رسیدگی منظم به وضعیت معیشتی همکاران قضایی و اداری به طرق قانونی می تواند در بالا بردن سطح بهره وری در تشکیلات قضایی بسیار موثر باشد.

در ادامه نشست تعدادی از اعضاء شورا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مطالب مطرح شده در جلسه پرداختند و سپس چند تن از معاونین قضایی رئیس کل مورد تکریم و معارفه قرار گرفتند.