وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس ما نیازمند توجه ویژه برای مقاوم سازی و بازسازی هستند. ۱۲درصد مدارس تخریبی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند.

به گزارش مرور نیوز،  محسن حاجی‌میرزایی ، وزیر آموزش و پرورش در سومین همایش ملی بانوان و خانواده‌ خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه وظیفه خود می‌دانم از بانوان خیر مدرسه‌ساز قدردانی کنم اظهار کرد: شما بانوان خیر برای کاهش محرومیت‌های آموزشی ایثار می‌کنید. 

وی افزود: کسانی‌که شانه خود را زیر بار مدرسه‌سازی می‌برند و قبول مسئولیت می‌کنند کار بزرگی انجام می‌دهند و ایثار می‌کنند. در فرهنگ دینی ما مسئولیت ملازم آگاهی است و هر که مسئولتر باشد، آگاه‌تر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این عرصه، عرصه مسئولیت اجتماعی است و کشور ما در این شرایط به چنین انسان‌هایی نیاز دارد گفت: اهمیت فرهنگی که خیرین اشاعه می‌دهند بیشتر از بناهایی است که می‌سازند. مدرسه نبض زندگی و سازنده آینده جامعه است. مدرسه ظرفیت ذهن و فکر محصلان را پرورش داده و یک موقعیت یادگیری است که خیرین در خلق آن کمک می کنند. 

حاجی میرزایی با بیان اینکه شما بانوان خیر مدرسه ساز مظهر عشق و عاطفه هستید اظهار کرد: شما شریک آموزش و پرورش یا بهتر بگوییم ما شریک شما در امر تعلیم و تربیت هستیم. ما همچنان به ویژه در کلان‌شهرها و حاشیه‌ شهرها دچار کمبود فضای آموزشی هستیم. ما در حوزه مدارس علی‌رغم تمام تلاش‌های بزرگ و ویژه همچنان نیازهای گسترده و عمیقی داریم.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد مدارس ما نیازمند توجه ویژه برای مقاوم سازی و بازسازی هستند. ۱۲درصد مدارس تخریبی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند. این بار بزرگ جز با کمک همه مردم برداشته نمی شود.