سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه ۲ آذر ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران شنبه  ۲ آذر ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 113 در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 119 همچنان در وضعیت ناسالم  برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با برقراری جوی نسبتاً پایدار و آسمان نیمه‌ابری در صبحگاه روز شنبه (2 آذر 98) و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

وی بیان کرد: با تداوم این وضعیت جوی در بیشتر اوقات روز شنبه، احتمال می‌رود شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود شده و در برخی مناطق پرتردد وضعیت کیفیت هوا در طی روز در شرایط نامطلوب باقی بماند.

وی ادامه داد: در اواخر وقت شنبه با افزایش حجم ترافیک شبانگاهی و رشد ابرناکی و عدم وزش باد مؤثر، بر غلظت ذرات معلق افزوده شده و پیش‌بینی می‌شود در اکثر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار گردد.

نظری اظهار کرد: این روند تا صبح روز یکشنبه (3 آذر 98) ادامه داشته و انباشت آلاینده‌ها از روز گذشته علاوه برافزایش تردد خودروها در نخستین ساعات روز سبب می‌شود که غلظت ذرات معلق نسبت به روز شنبه افزایش یافته و در برخی مناطق وضعیت نامطلوب کیفیت هوا برقرار خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: در طی روز یکشنبه نیز افزایش ابر و احتمال بارش باران همراه با کاهش دما و کاهش سرعت باد سبب انباشت آلاینده‌ها خواهد شد و بنابراین در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در بیشتر مناطق پایتخت برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.