سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه ۳ آذر ۹۸ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه ۳ آذر ۹۸ خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 11۰ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر نیز با شاخص 119 همچنان در وضعیت ناسالم  برای گروه های حساس قرار دارد.

نظری گفت:  بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبح روز یکشنبه (3 آذر 98) برقراری شرایط جوی نسبتاً پایدار و آرام و آسمان ابری با احتمال بارش پراکنده همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر شده و در برخی مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. 

وی افزود: در طی روز، رشد ابر و احتمال ادامه بارش سبب افزایش ترافیک شده و درنتیجه احتمال می رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. 

وی ادامه داد: با تداوم وضعیت جوی تا اواخر وقت یکشنبه و کاهش ناپایداری جوی، در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق در سطح شهر تهران و برقراری شرایط نامطلوب دور از انتظار نخواهد بود.

نظری اظهار کرد: این شرایط جوی تا صبحگاه روز دوشنبه (4 آذر 98) ادامه داشته و هم‌زمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: با کاهش ابرناکی و حاکمیت جو پایدار در بعدازظهر، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم خواهد شد به‌طوری‌که در شامگاه دوشنبه در ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها در اکثر مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم (به‌ویژه برای گروه‌های حساس) خواهد شد.